Utworzony w 1947 roku, EMBALLAGE, międzynarodowa wystawa opakowań, stała się kluczowym wydarzeniem w branży opakowań związanych w obszarze EMEA (Europa - Bliski Wschód - Afryka).

EMBALLAGE 2010, Pack Smart!
Wg Véronique Sestrières, dyrektorki Targów, motywem wiodącym 39.edycji Targów EMBALLAGE jest PACK SMART! Opakowanie inteligentne, gdyż począwszy od surowców aż po produkt finalny, inteligencja jest obecna na każdym etapie produkcji.



Targi w liczbach
4 dni
3 hale
1300 wystawców
z 95 krajów
85.000 odwiedzających

Zapraszamy do galerii zdjęć z targów Kliknij

Trwające od 22 do 25 listopada Targi EMBALLAGE 2010 zaprezentowały w jednym miejscu wyczerpującą ofertę maszyn do produkcji opakowań i pakowania, znakowania i kodowania, drukowania – aż do produktu finalnego.
39. edycji międzynarodowych Targów Opakowań zajęła w tym roku 3 hale. Innowacje zaprezentowane zostały w specjalnej przestrzeni tematycznej PACK INNOVATION; dyskusje ze specjalistami w ramach PACK VISION; spotkania z największymi talentami designu opakowaniowego w ramach PACK DESIGNERS; zaś debaty, na platformie TV, dotyczące przede wszystkim ochrony środowiska oraz przegląd najlepszych opakowań wyselekcjonowanych przez studentów Strate College Designers w ramach EMBALLAGE IN GREEN. Fabrice PELTIER, twórca DesignPack Gallery, zaprezentował ekspozycję RECYCLING FOREVER czyli jak uczynić z opakowania zużytego nowe źródło energii i kreacji.

W sektorze PACK INNOVATION EMBALLAGE 2010 u wejścia do Hali 6 prezentowane były opakowania wyłonione przez jury złożone z dziennikarzy specjalistycznej prasy międzynarodowej w tym redakcję portalu opakowania.com.pl. Dokonana selekcja ukazała tendencje dominujące w dziedzinie opakowań w roku 2010.



Pomimo gospodarczego kryzysu, światowy rynek opakowań pierwotnych, wtórnych i trzeciorzędnych szacowany na 578 miliardów dolarów w roku 2007 (422 miliardów €), zarejestrował wzrost o 1,2 % w roku 2008. W 2009 r. rynek ten wynosił 560 miliardów dolarów wg danych WPO / Światowa Organizacja Opakowań /
Perspektywy wydają się być pozytywne od 2010 roku wskazują bowiem na 3% wzrost (średnia wzrostu w ciągu najbliższych 5 lat)

Światowa produkcja maszyn pakujących osiągnęła 21,8 miliardów € w 2007 r., wzrost o 10% od roku 2006. Niemcy pozostają wiodącym światowym producentem i eksporterem, a następnie Włochy, USA, Japonia, Chiny, Szwecja, Francja (źródło VDMA).
W perspektywie średnioterminowej, światowy popyt na maszyny do pakowania i opakowania powinien nadal rosnąć w silnym tempie około 5,2% rocznie do 40 mld USD w 2012 r. (źródło Freedonia).

Głównymi rynkami maszyn pakujących pozostają rynki pakowanej żywności (40%), napoje (20%), farmaceutyków i kosmetyków (20%), a następnie w innych gałęziach przemysłu (np. tytoń, budownictwo).

W 2005 r., opakowania z tworzyw sztucznych ulegających biodegradacji stanowiły 0,8% tonażu plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek europejski. Do 2015 roku jego udział ma wynosić 5-10%.


EMBALLAGE 2010: The packaging exhibition
Załadowane przez: dweb.

Doskonałe opakowanie zatem, to takie, które gwarantuje ochronę i bezpieczeństwo produktu, przyczynia się do poprawy jego jakości i przydatności do spożycia. Ma też niebagatelny wpływ na wielkość sprzedaż i liczne akcje marketingowe. Przede wszystkim jednak, jest biodegradowalne, wykonane z surowców wtórnych i innowacyjne w swoich rozwiązaniach, a przy tym o nienagannym designie.

Szkoda tylko, że przy tak ogromnej liczbie wystawców tylko 7 z nich było z Polski.

Redakcja
opakowania.com.pl


Redakcja opakowania.com.pl dziękuję organizatorom Targów EMBALLAGE , jak i Panu Andrzejowi Beredzie z Promosalons Polska za możliwość uczestnictwa w targach.

Źródło: ''