EMBALLAGE Światowa Wystawa Pakowania i Opakowań – witryna umiejętności, technologii, kształtów i materiałów – jest tak skutecznym narzędziem marketingowym, że każda kolejna edycja cieszy się większym zainteresowaniem zarówno wystawców jak i zwiedzających, ściągających tłumnie z całego Świata do Paryża.

Wystawa, która przyciąga branżę pakowania do Paryża
Od kilku lat, EMBALLAGE jest imprezą, której nie można opuścić. Dotyczy to zarówno przedstawicieli branży pakowania z Europy, ale również z innych kontynentów.
W tym roku, ta trzecia co do wielkości francuska impreza targowa, przyjmie około 2.700 wystawców w tym połowę spoza Francji. Aż 42 kraje będą reprezentowane na listopadowych targach.
Przez ostatnie 10 lat organizatorzy salonu EMBALLAGE koncentrowali się na rozszerzeniu wystawy poprzez czynienie jej bardziej międzynarodową. Główne światowe trendy w kierunku koncentracji globalizują przemysł pakowania. Spośród 50 największych grup we Francji 33 (czyli 66%) jest obecnie własnością zagranicznych inwestorów. To dlatego EMBALLAGE zaprasza co roku wzrastającą liczbę uczestników spoza Francji, aby odpowiedzieć na potrzeby wielkiego międzynarodowego rynku bez granic.
Od roku 1994 powierzchnia zajmowana przez zagraniczne przedsiębiorstwa wzrosła o 40%. Tylko w roku 2000 udział wystawców zagranicznych wzrósł o 13%. Podczas najbliższej edycji targów EMBALLAGE w formie pawilonów narodowych zaprezentują się takie kraje jak: Tajwan, Jordania, Hiszpania, Belgia, Grecja, Portugalia i Izrael.
Wizytoriat targów EMBALLAGE jest równie międzynarodowy jak wystawcy. Liczba wystawców zagranicznych wzrosła o 80% od roku 1994, a samym 2000 roku nastąpił 26% skok. Azja i Ameryka Północna zajmują aktywne miejsce w tym wzroście.
Dokładnie 111.363 zwiedzających przybyło na targi EMBALLAGE w 2000 roku. Jedna trzecia (to jest 38.000 osób), przybyła ze wszystkich stron świata specjalnie na tę okazję. Goście wiedzą, że wystawcy francuscy oferują unikalną możliwość przeglądu dokonań przemysłu opakowań, jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się w świecie. Z 50% udziałem wystawców zagranicznych salon EMBALLAGE stanowi komplementarną ofertę branży pakowania i opakowań. Co więcej, salon EMBALLAGE 2002 oferuje największą koncentrację francuskich firm w jednym miejscu; ponad 1.300, od małych poprzez średnie do wielkich, z oddziałami na 5 kontynentach. Czy wiedzieliście Państwo, że zagraniczni goście przybywający na salon to głównie decydenci? 92% z nich odgrywa czołowe role w podejmowaniu decyzji o zakupach, a 2/3 są to prezesi i główni menadżerowie firm.
Największa na świecie wystawa odbywająca się w cyklu dwuletnim
Ponieważ konkurencyjne imprezy odbywają się w cyklu trzyletnim, EMBALAGE jest jedyną wystawą pakowania, która ma miejsce co dwa lata. EMBALLAGE uważa, że targi odbywające się co drugi rok mają sens z uwagi na relatywnie krótki okres cykl nabywania przez kupców z branży. 70 % z pośród nich podejmuje decyzje zakupowe w okresie od 2 do 6 miesięcy. Częstotliwość imprezy jest szczególnie aprobowana przez wystawców.
W tym roku salon EMBALLAGE i INTERPACK odbędą się w odstępie 6 miesięcy. Doświadczenie wykazuje, że nie ma to wpływu na frekwencję na targach EMBALLAGE. W roku 1996, kiedy to obydwie imprezy odbywały się w terminach konkurencyjnych, liczba gości odwiedzających salon EMBALLAGE znacząco wzrosła. Od tamtego czasu poziom popularność salonu EMBALLAGE systematycznie podnosi się niwelując różnice pomiędzy obydwiema imprezami.
10 miesięcy nasilonej kampanii promocyjnej
Ruszyła kampania promocyjna salonu EMBALLAGE w mediach - działa po przez sieć swoich agentów w 40 krajach. Rozpoczęła się w Europie i stopniowo rozszerza na inne kontynenty. Przez okres jej trwania reklamy pojawią się 350 razy (używając czterech różnych schematów zależnie od gałęzi przemysłu do której są kierowane) w regularnych odstępach czasu. Liczba ogłoszeń jest o 23% wyższa niż przed ostatnią imprezą. Łączna liczba kontaktów w kampanii marketingu bezpośredniego powinna dojść do 3,5 mln.
Nie jest zaskoczeniem, że Internet gra jedną ze strategicznych ról w międzynarodowej kampanii promocyjnej salonu EMBALLAGE. Na całym świecie, przez całą dobę strona internetowa salonu przekazuje informację, a strony internetowe współpracujące z salonem (czasopism branżowych, organizacji profesjonalnych) zamieszczają banery targów EMBALLAGE 2002.
Zespół organizujący salon EMBALLAGE zaaranżował spotkania z instytucjami profesjonalnymi i prasą specjalistyczną oraz innymi mediami we Francji i w 15 innych krajach. Organizatorzy podejmą około 300 reporterów z całego świata dostarczając im informacji targowych w idealnych warunkach. Tak jak w 2000 roku 500 dziennikarzy – połowa z nich z zagranicy – będzie mogło skorzystać z perfekcyjnie przygotowanego biura prasowego podczas trwania imprezy.
Nowości i innowacje
Pakowanie to wysoce specjalistyczny proces do którego potrzeba wielu materiałów i wielkiej liczby operacji. EMBALLAGE 2002 znów zaprezentuje wszystkie najnowsze rozwiązania. Każda edycja imprezy przedstawia nowe produkty: w tym roku będzie ich 500.
Nie należy oczywiście przegapić „Top Selection”, które wybierze 50 najlepszych innowacji targów. Wszystkie one będą oznaczone „EMBALLAGE 2002 Top Selection” i łatwe do rozpoznania na każdym ze stoisk dzięki specjalnej tabliczce.
Inna unikalna cecha odznaczająca paryski salon od jego rywali to zorientowanie wystawców na przyszłość przemysłu opakowań. „Pack.Vision” daje możliwość spojrzenia na główne światowe trendy w pakowaniu poprzez obserwacje tego co dzieje się w tej materii w 8 krajach. To studium, prowadzone przez Scopes Company (pod przewodnictwem Gérard Caron) będzie zaprezentowane w czerwcu br. w Paryżu na międzynarodowej konferencji prasowej oraz w trakcie trwania salonu. „Pack.Vision” da profesjonalistom z branży opakowań podstawowe wiadomości na temat zagadnień pakowania w przyszłości.
Inne wydarzenie, którego nie można pominąć to ceremonia wręczenia Oskarów pakowania najbardziej innowacyjnym produktom ostatniego roku.
Witryna Produktów Luksusowych
Po raz trzeci od chwili powołania, salon EMBALLAGE zgromadzi producentów opakowań luksusowych w specjalnie przygotowanym i elegancko udekorowanym sektorze. Witryna Produktów Luksusowych przyciągnęła na salon EMBALLAGE 2000 ponad 12.000 zwiedzających, w tym 3.000 reprezentujących przemysł produktów luksusowych i 9.000 reprezentujących producentów perfum i kosmetyków . Organizatorzy oceniają, iż w tym roku sektor zgromadzi 140 wystawców.
Opakowanie jest niezwykle istotną składową świata towarów luksusowych. Czołowi producenci zawsze poszukują nowych projektów i nowych pomysłów. Dzięki salonowi EMBALLAGE mogą oni nie tylko zobaczyć to, co oferuje Witryna Produktów Luksusowych, lecz również zbadać inne obszary związane z pakowaniem, prezentowane w innych miejscach wystawy.
Ta Witryna to również fantastyczne źródło inspiracji dla innych branż zainteresowanych stworzeniem bardziej wyszukanego opakowania dla swoich produktów.
Możecie być pewni, że ten specjalny sektor przyciągnie również Waszą uwagę.
Wiele usług ułatwiających zwiedzanie
Salon EMBALLAGE 2002 oferuje swoim gościom szeroki wachlarz praktycznych usług przed, w trakcie i po imprezie. Ułatwia to planowanie, daje maksimum komfortu i efektywności. Na stronie internetowej www.emballage2000.com już na długo przed wystawą można łatwo zaplanować wizytę na EMBALLAGE. Poczynając od czerwca można zamawiać karty wstępu, rezerwować katalog wystawy, załatwiać zakwaterowanie i wiele innych spraw. Zwiedzający mogą również sporządzić listę interesujących ich firm używając odpowiednich kryteriów wyboru.
Podstrona przeznaczona dla wystawców dostarcza informacji odnośnie uczestnictwa – powierzchnia zamówiona, dodatkowe usługi (wykładziny stoisk, zaproszenia, meble) – wszystko w czasie rzeczywistym z możliwością dokonywania zamówień z domu lub biura. Przekazywana jest również informacja o upływających datach granicznych.
Pomoc w optymalizowaniu podróży
Organizatorzy salonu EMBALLAGE zawarli wiele umów z przedsiębiorstwami komunikacyjnymi, w szczególności liniami lotniczymi Air France, uzyskując specjalne zniżki dla gości imprezy. Dodatkowo, 40 biur rozsianych po całym świecie, które reprezentują salon EMBALLAGE udziela porad odnośnie podróży i zachęca do wcześniejszego zamawiania kart wstępu. Specjalnie oznakowany transport wahadłowy bedzie dowozić gości wystawy z lotniska do wrót targów. Dodatkowo, efektywny system transportu wahadłowego działający w centrum wystawowym Paris Nord Villepinte umożliwia szybkie poruszanie się; np. przejazd ze stacji RER do hali 5b trwa 4 minuty. Dla poszczególnych grup gości zagranicznych zostały stworzone specjalne strefy wypoczynku. Tylko na targach EMBALLAGE: elegancki 300 metrowy Hol Przyjęć Gości Zagranicznych (hala 6) jest zarezerwowany dla międzynarodowych kupców i oferuje wszystko co potrzeba do pracy, prowadzenia rozmów czy planowania wizyt. Można tam bedzie również odpocząć przy kawie by z nową energią zwiedzać wystawę.
Red - na podstawie info. prasowej Wszystkich niezbędnych informacji udzieli Państwu:
Przedstawicielstwo w Polsce:
Promosalons Polska Sp. z o.o.
ul. Chorzowska 49/14
04-696 WARSZAWA
tel.: 22 8156455, fax : 22 8156480

promopol@it.pl
Źródło: ''