Etykiety typu Pressure Sensitive Label
Skrót PSL, na co dzień kojarzący się z partią ludowców, w tym wypadku z polityką nie ma nic wspólnego. Chyba, że mówimy o polityce atrakcyjności opakowania. PSL to oznaczenie typu etykiet (eng. Pressure Sensitive Label) używanego już przez Kompanię Piwowarską np. na bezzwrotnych butelkach Lecha Premium.

PSL to przezroczyste, samoprzylepne etykiety z nadrukiem. W połączeniu z dobrej jakości szklaną butelką podnoszą prestiż najwyżej pozycjonowanych marek. Dobrze naklejona etykieta PSL daje wrażenie druku wykonanego bezpośrednio na szkle, oznaczanie nimi opakowań to operacja czysta, ale wymagająca wysokiej precyzji i dokładności, co wiąże się z zastosowaniem najlepszych rozwiązań technicznych.
Etykiety PSL mogą być używane zarówno na opakowaniu zwrotnym jak i bezzwrotnym. Często łączy się je z innymi elementami graficznymi opakowania, jak embossing (wypukłe elementy na szkle - logo, napisy, etc.), ponieważ etykieciarki do PSL mają możliwość ich ustawienia w konkretnym miejscu butelki (np. pod elementami embossingu).
- Poza dobrymi rozwiązaniami technicznymi jakie muszą być wykorzystane przy zastosowaniu technologii PSL, wymagane jest również spełnienia kilku innych warunków. Po pierwsze - stosowane szkło musi być najwyższej jakości. Każda nierówność, wyszczerbienie, obecność szwu butelki spowodowałaby obniżenie estetyki gotowego produktu. Po drugie - butelki wraz z piwem muszą mieć temperaturę wyższą niż punkt powstawania rosy w otoczeniu pracy urządzeń, ponieważ naklejanie etykiet PSL na wilgotne szkło jest praktycznie niemożliwe - powiedział Krzysztof Przybylski, kierownik linii rozlewniczej w Tychach.
Dotąd tylko jedna linia w Kompanii Piwowarskiej, w browarze w Poznaniu, miała możliwość aplikacji etykiet PSL, jednak pod koniec maja rozpoczęła swoją pracę nowoczesna etykieciarka PSL również na linii L-5 w Tychach. Linia została wzbogacona również o urządzenie do podgrzewania butelek z piwem oraz o dodatkowe transportery, umożliwiające popraną pracę i szybkość linii w nowym układzie. Nowa maszyna etykietująca nie tylko pozwala aplikować etykiety PSL, ale jest wyposażona w szereg nowinek technicznych takich jak: zdolność diagnozowania przez internetowy teleserwis (!), moduły umożliwiające szybsze przezbrajanie oraz możliwość aplikacji etykiet w ściśle określonym miejscu na obwodzie butelki.
Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 Kompania Piwowarska osiągnęła przychody w wysokości 4,4 mld złotych wypracowując zysk netto 693 mln zł. Wielkość sprzedaży wyniosła ponad 13 mln hektolitrów piwa.
Źródło: Piwowarski Serwis Informacyjny
Źródło: ''