Jak podała eGospodarka.pl: 72 procent firm na świecie zwiększy w roku 2006 wydatki na innowacje, z czego 41 procent zwiększy je znacząco, pokazało najnowsze badanie przeprowadzone przez The Boston Consulting Group.

Pełen zestaw wniosków z badania, opartych na odpowiedziach od ponad 1000 wyższych rangą menadżerów pochodzących z 63 krajów i reprezentujących wszystkie znaczące branże, został streszczony w dwóch nowych raportach - Innovation 2006 i Measuring Innovation 2006.

Badanie ujawniło, że pomimo powszechnych planów zwiększenia wydatków, blisko jedna na dwie firmy jest niezadowolona z nakładów na wydatki innowacyjne.

"Te wnioski zwracają uwagę na pewien paradoks, który cały czas obserwujemy w praktyce. Innowacje są priorytetem dla firm, ale chociaż wydają one na te innowacje wciąż większe kwoty, to połowa firm jest niezadowolona z powodu nakładów jakie generują" - powiedział Jim Andrew, wiceprezes BCG.

"To krytyczna kwestia, ponieważ koszty są nawet większe niż uświadamia to sobie większość firm. Koszty obejmują nie tylko zainwestowane środki finansowe, ale także możliwy koszt nie generowania wzrostu i zysków z innowacji, co jest możliwe i to, że firmy muszą sprostać wymaganiom giełdy".

Inne wnioski z badania przeprowadzonego przez BCG to:

1) Innowacje są rosnącym priorytetem strategicznym dla większości firm.

Konsekwentnie do zwiększania wydatków, szefowie kładą większy nacisk strategiczny na innowacje. Innowacje są najważniejszym priorytetem strategicznym dla 40 proc. firm (19 proc. w 2005 roku) i znajdują się w czołowej trójce na liście priorytetów dla ponad 70 proc. firm. Ponad 90 proc. szefów firm twierdzi, że organiczny wzrost przez innowacje jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu w ich branży. Blisko trzy na cztery firmy uważa, że przełom innowacyjny jest konieczny.

2) Największa część wydatków na innowacje jest przeznaczana na ulepszenie istniejącej oferty.

Chociaż szefowie twierdzą, że rozwijanie nowych produktów czy usług dla istniejących klientów jest najważniejszym celem innowacji, firmy wydają najwięcej na polepszenie istniejącej oferty. 3) Szefowie uważają globalizację zarówno za wielką okazję, jak i wielkie wyzwanie.

Wiele firm przyśpiesza innowacyjne inwestycje w Chinach, Indiach i innych szybko rozwijających się rynkach. Jednak większość firm robi to w miarowym tempie. Do tej pory względnie mało firm wykazało agresywne zaangażowanie. Głównym powodem dla którego firmy inwestują w tych krajach jest uzyskanie oszczędności w kosztach i zyskanie lepszego dostępu do lokalnych rynków.

4) Za najbardziej innowacyjną firmę został uznany Apple Computer.

Drugi rok z rzędu Apple Computer został uznany za najbardziej innowacyjną firmę. Na drugim miejscu znalazło się Google, a na trzecim 3M.

Źródło: eGospodarka.pl
Źródło: ''