Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa z jednej strony powinna przyczynić się do zwiększenia dochodów firmy, a z drugiej absolutnie nie może destabilizować jej dotychczasowej działalności. Jak zorganizować reklamę pocztową w sposób, który zapewni osiągnięcie obu celów?

Czym jest reklama pocztowa?

Popularność marketingu bezpośredniego związana jest z jego wysoką skutecznością. Jednym z jego rodzajów jest reklama pocztowa polegająca na dostarczeniu materiałów takich jak ulotki, broszurki, oferty czy katalogi bezpośrednio do skrzynek pocztowych potencjalnych klientów. Ten rodzaj reklamy jest niezwykle skuteczny, zważywszy na masową skalę przedsięwzięcia. Co więcej, korzystając z tego kanału dystrybucji, otrzymuje się gwarancję, że ulotka dociera do konkretnego adresata będącego potencjalnym klientem. W efekcie istnieje duże prawdopodobieństwo, że natychmiast zapozna się on z zawartą w ulotce informacją, zapamięta ją i w niedalekiej przyszłości wykorzysta (źródło: http://mfiles.pl/pl/index.php/Rodzaje_reklamy).
 


Jak zabezpieczyć się przed ewentualnymi wadami reklamy pocztowej?

Kampania pocztowa jest – jak każda – obciążona pewnymi wadami i niedogodnościami, które zleceniodawca musi wziąć pod uwagę. Otóż największy problem, szczególnie w przypadku małych i średnich firm, które nie mają rozbudowanej bazy magazynowej, stanowi przechowywanie dużych ilości materiałów reklamowych. Niewielkie powierzchnie biurowe nie nadają się do wykorzystywania na magazyny. Warto zatem zadbać o zorganizowanie miejsca, w którym do czasu zakończenia kampanii reklamowej materiały będą mogły być bezpiecznie składowane. Bez wątpienia posiadanie właściwego miejsca ma wyjątkowe znaczenie w przypadku, kiedy zakończenie kampanii reklamowej oddala się w czasie.

Decydując się na działania marketingowe związane z dostarczaniem informacji marketingowych bezpośrednio do miejsca zamieszkania potencjalnych klientów, warto szukać takich rozwiązań, które z jednej strony pozbawią firmę problemu magazynowania w ciasnych biurowych pomieszczeniach dużych ilości materiałów reklamowych, a z drugiej zapewnią profesjonalną realizację celów marketingowych. O tym, jakie ilości materiałów mogą wchodzić w grę, opowiada Konrad Ciejka – prezes zarządu spółki ABC Direct Contact, która zajmuje się dostarczaniem m.in. druków reklamowych:

–  Prowadząc działania marketingowe dla naszych klientów w ciągu tygodnia doręczamy ok. 6,5  miliona materiałów reklamowych na terenie całego kraju, które zajmują 960 m2. Dla przykładu prowadząc tegoroczną kampanię IKEA Warszawa i IKEA Łódź w okresie 3 tygodni nasi kurierzy doręczą ponad 1 milion 638 tys. katalogów, których łączna waga wynosi 765 tys. kilogramów, co daje 1040 palet. Natomiast w przypadku sieci handlowej Carrefour każdego tygodnia w 2 dni dostarczamy materiały reklamowe do ponad 3 mln gospodarstw domowych o wadzę 120 tyś. kilogramów. Podane przykłady pokazują jak ważne jest posiadanie odpowiednio dużego i bezpiecznego zaplecza magazynowo-logistycznego, aby w sposób profesjonalny i rzetelny sprostać wymaganiom klientów.  
 
Na rynku funkcjonuje już kilka podmiotów, które oprócz realizowania usług reklamy pocztowej gwarantują także przechowanie materiałów promocyjnych na czas trwania kampanii. Co więcej, oferują one magazynowanie tych druków w optymalnych warunkach – czyli takich, które nie wpłyną negatywnie na jakość dystrybuowanych materiałów.

Źródło: ''