Firma Huhtamaki (Espoo/Finlandia; www.huhtamaki.com) poinformowała o swoich wynikach finansowych za rok 2006.

Sprzedaż całkowita tego potentat opakowaniowego wzrosła na całym świecie o 2% do wartości 2.27 mld EURO. Wskaźnik EBIT (dochód przed odliczeniem odsetek i podatków (zysk operacyjny) ) spadł o 2% do wartości 160 mln EURO. Taki wynik związany jest ze słabymi wynikami w Europie. Mimo silnych wzrostów sprzedaży opakowań elastycznych i folii do żywności bardzo słabo wyglądała sprzedaż opakowań sztywnych w Europie.

Wskaźnik EBIT spadł bowiem w Europie do 28% do 52 mln EURO. Sprzedaż wzrosła tylko o 1% (1,19 mld EURO). Huhtamaki zrekompensowała sobie jednak tak słabe wyniki na rynku amerykańskim. Tam wskaźnik EBIT wzrósł o 33% do 61.3 mln EURO. Sprzedaż wzrosła tam o 3% do wartości 711 mln EURO.

Huhtamaki jest globalnym dostawcą specjalistycznych opakowań jednostkowych. Firma specjalizuje się w produkcji opakowań jednostkowych z papieru, tworzyw sztucznych, materiałów giętkich i włókien celulozowych i jest prawdziwym ekspertem w wybranych dziedzinach. Huhtamaki oferuje produkty standardowe, indywidualne rozwiązania i kompletne systemy pakowania.

Huhtamaki ewoluowała z wielobranżowej firmy w wyspecjalizowanego producenta opakowań poprzez blisko 200 zmian własnościowych dokonywanych od 1980 roku. Do rodziny Huhtamaki należy obecnie wiele najstarszych i najświetniejszych marek z branży opakowań.

Dzisiaj strategia Huhtamaki jest określana przez wytwarzanie i dostarczanie specjalistycznych opakowań jednostkowych. Firma posiada 68 zakładów produkcyjnych oraz biura handlowe w 37 krajach i zatrudnia blisko 15.000 pracowników. Siedziba główna mieści się w Espoo w Finlandii. Sprzedaż netto w 2005 roku wyniosła 2,2 mld EUR. Huhtamaki Oy jest spółką notowaną na giełdzie w Helsinkach.

Źródło:
Źródło: ''

Komentarze

  • link nie dziala

    link nie dziala we wczesniejszym komentarzu.