III edycja konferencji Label Innovations „Co mówi Twoje opakowanie?” miała miejsce 17 kwietnia podczas trwania targów Packaging Innovations w Warszawie. Jest to kolejne wspólne przedsięwzięcie inicjatora - firmy Etykiety.pl Etigraf, która tym razem do współpracy zaprosiła polskiego producenta farb - firmę Splinx oraz dystrybutora folii – PC Print. Motyw przewodni konferencji „Kreowanie unikalnych opakowań i etykiet” był omawiamy i szczegółowo analizowany przez ekspertów podczas wszystkich prelekcji. Konferencja poruszyła wątki związane z ochroną patentową opakowań, dostosowaniem ich wyglądu do konsumentów w różnym wieku czy obecnie obowiązującymi zasadami projektowania. Kreatywność została poparta wykładami o nowych możliwościach wydruku z zastosowaniem nietypowych folii i farb specjalnych. Wszystkie prelekcje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem prawie setki uczestników.

Konferencja Label Innovations rośnie w siłę. Trzecia edycja została objęta patronatem przez 19 prestiżowych organizacji związanych z branżą spożywczą, kosmetyczną, marketingową i opakowaniową. 

- „To dla nas ogromny zaszczyt i niesamowite wyróżnienie. Współpracujemy z producentami różnych branż oraz agencjami marketingowymi. Jesteśmy dla nich doradcą i dajemy inspiracje w zakresie innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych. Celem konferencji jest ukazanie potencjału opakowania w relacji z konsumentem, a żeby ono spełniało nie tylko funkcję ochronną, ale przede wszystkim przyciągało wzrok, musi zaistnieć synergia i współpraca między producentem marki, grafikiem i drukarnią” - mówi Anita Czarniecka, Prezes Etykiety.pl Etigraf.

Inspiracją dla uczestników w kreowaniu własnych projektów był próbnik przygotowany przez organizatorów. Składał się on z 8 etykiet samoprzylepnych, opartych na jednym projekcie graficznym, które pokazywały możliwości i efekty technologiczne. Zastosowanie różnych podłoży i farb specjalnych na tym samym projekcie graficznym udowodniło, jak można go zmieniać i osiągać za każdym razem niesamowite efekty. Ten sam projekt graficzny może zyskać wiele „twarzy”. 

W próbniku nieprzypadkowo znalazła się też sześciostronicowa etykieta typu peel-off - idealne rozwiązanie dla wielu branż, umożliwiające przekazywanie wielu informacji, czy nawet zdjęć na małej powierzchni, łączące w sobie funkcje zarówno wizerunkową jak i informacyjną. Szczególne zastosowanie ma też ona w przypadku produktów eksportowych i przy tłumaczeniu etykiety na wiele języków. Peel-off może być również opakowaniem angażującym – umieszczanie przepisów kulinarnych na produktach spożywczych, konkursów, ciekawostek - to świetny sposób na zwrócenie uwagi klienta. Teraz nawet etykieta, która zawiera ogrom niezbędnych informacji może wyglądać elegancko i estetycznie.

Szczegółowo technologie i materiały zastosowane w próbniku omówiła Pani Iwona Studzińska – Dyrektor Handlowy Etykiety.pl Etigraf.

Uczestnicy III Edycji Label Innovations zostali potraktowani ogromną dawką wiedzy, nie spodziewając się dodatkowych doznań artystycznych. Te zapewnił im Teatr Trzcina pod kierownictwem Pani Kariny Góry. Młodzi aktorzy zachwycili krótkimi wystąpieniami przed każdą prelekcją. Muzyka, gra świateł, talent i wyraz artystyczny sprawiały, że ta konferencja zostanie z pewnością zapamiętana przez wszystkich uczestników.

- „Na konferencji pokazaliśmy, że proces kreacji zaczyna się od inspiracji. Nas inspirował teatr, bo od wieków sztuka pobudza wyobraźnię. Dlaczego więc z tego nie czerpać? Dlaczego więc etykieta czy opakowanie nie może być dziełem sztuki? Warto być innym, bo idąc czyimiś śladami nigdy go nie wyprzedzimy. Pokazaliśmy, że aby zostać zauważonym i zapamiętanym, trzeba zrobić coś innego w pozytywnym tego słowa znaczeniu. To wymaga większego wysiłku, jednak warto podejmować wyzwania, o czym codziennie przekonują nas nasi klienci” - podsumowuje Prezes Etykiety.pl Etigraf, Pani Anita Czarniecka.

 

Dowiedz się więcej o Label Innovations

 

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

III edycja Label Innovations

 

Źródło: Etykiety.pl Etigraf