Jak sprawić aby ludzie byli spragnieni napojów orzeźwiających
Jeżeli gdzieś na świecie dwóch ludzi zaspakaja swoje pragnienie napojami chłodzącymi, można być pewnym że jeden z nich został wyprodukowany przez Coca-Cola Company.

Wiele, wiele razy...

- Zasada 1: Wszędzie eksponuj konsumentom mocno wpadające w oko logo firmy.
- Zasada 2: Oferuj całą gamę przyjaznych produktów, różniących się smakami i wielkościa-mi opakowań w celu zaspokojenia potrzeb jak największej liczby ludzi.
Przykład Fanty wskazuje jak troskliwie trzeba troszczyć się o markę produktu i jak ją kultywować, nawet wówczas gdy dotyczy to całej rodziny produktów. Ten dobrze znany napój orzeźwiający dostępny jest nie tylko w różnych odmianach, zawierającej cukier lub bez niego, ale również w różnych opakowaniach o różnych pojemnościach. Pozwala to różnorodnymi kanałami rozprowadzać go na różnych rynkach.
Zasadniczym narzędziem zastosowanym przez doświadczonych menedżerów produktu, są jasne etykiety na butelkach Fanty. Ich kolory są znakiem rozpoznawczym zapraszającym spragnionych ludzi, aby wybrali napój.
Pomarańczowy czy w wersji bez cukru? A może o smaku cytrynowym w dużej butelce dla całej rodziny? Barwy etykiet pozwalają klientom odróżnić jeden produkt od drugiego. Bardzo ważnym jest akcentowanie znaku - znak „Fanta" jest zawsze wyraźnie rozpoznawalny.
Jedno jest, lub raczej powinno być, oczywiste: intensywne barwy, powodują że butelki z Fantą zapadają łatwo w pamięć - całe powierzchnie jej nazwy wypełnia farba.
Komentarze
Beee!
Nie podobają mi się te wzory! Nie chce mi się pić na ich widok, od razu mam ochotę kupić Frugo.