Krąg posiadaczy superszybkiego samochodu sportowego Porsche 918 Spyder jest mocno zawężony. Przyczynia się do tego cena auta, które jest ikoną wśród samochodów sportowych, jak również fakt, że model 918 został wyprodukowany jedynie w kilku egzemplarzach. Równie spektakularne jak osiągi i krąg klientów samochodów wyścigowych ze Stuttgartu jest trzecie wydanie magazynu Porsche 918 Spyder Circle Periodical, które zrealizowała w Stuttgarcie firma Karl Knauer KG we współpracy z firmą buch exklusiv GmbH na zlecenie agencji ECD GmbH & Co KG oraz agencji podróżniczo-eventowej Pure Travels GmbH.

Karl Knauer: Rozświetlona okładka magazynu Porsche

Tytuł okładki, po aktywacji, uzyskuje magiczny efekt „infinity”, który zaczyna intensywnie świecić barwą acid green, co sprawia, że osoba patrząca wpatruje się w niego jak zaczarowana. Możliwość uzyskania takiego optycznego efektu głębi w przypadku niesamowicie płaskiej powierzchni kreacyjnej można uznać za interesujący impuls dla wielu zastosowań.

 

Ultrapłaska technologia high-tech dla niespotykanego dotąd efektu głębi

Po środku czarnej okładki, o typowej dla samochodów sportowych strukturze karbonowego materiału, na okrągłej srebrnej powierzchni figuruje biały numer 918. Na pierwszy rzut oka aktualne wydanie magazynu, który co roku otrzymuje każdy posiadacz Porsche 918 Spyder, prezentuje się zatem bardzo niepozornie. Ale tylko na pierwszy rzut oka. Po naciśnięciu nadrukowanego na okładce przycisku „ACTIVATE” za numerem „918” rozpoczyna się magiczne świetlne widowisko w kolorze acid green. Kolor ten można znaleźć także na Porsche 918 Spyder, stanowiący standardowy akcent na talerzu hamulca, tylnej stronie lusterek bocznych oraz oznaczeniu modelu z tyłu samochodu. Efekt głębi „infinity”, który specjaliści w dziedzinie opakowań Karl Knauer nadali okładce o grubości 6 milimetrów jest wyjątkowy - daje on wrażenie nieskończonego odbicia, podobnego do tego w gabinecie luster. 

- „Cały czas rozwijamy nasze kompetencje w obszarze smart LEDs i inscenizacji świetlnej i cieszymy się, że możemy w ten sposób zdobywać nowe segmenty rynku” - mówi Jürgen Knapps, kierownik ds. klientów kluczowych w firmie Karl Knauer.

- „Światło zaczyna odgrywać jeszcze większą rolę, szczególnie tam, gdzie nasi klienci chcą osiągnąć wyjątkowy efekt zaskoczenia, elementy świetlne oferują nowe, kreatywne możliwości. Po zrealizowaniu różnych projektów opakowań mogliśmy teraz po raz pierwszy udowodnić swoją wiedzę specjalistyczną na przykładzie okładki magazynu – i to od razu na okładce Porsche 918 Spyder, z czego oczywiście jesteśmy bardzo dumni”. 

 

Inscenizacja świetlna ze zrównoważonym rozwojem w tle 

Specjaliści w dziedzinie opakowań ze Szwarcwaldu dosłownie prześcigają się – jak swego czasu firma Porsche przy modelu 918 Spyder – w postępach nad swoją technologią świetlną. Są przy tym zorientowani na przyszłość, kierując się zasadą „Made in Germany”. Podobnie jak w przypadku samochodu sportowego, który wyróżnia się tym, że z napędem hybrydowym osiąga maksymalną prędkość 345 km/h przy zużyciu paliwa wynoszącym 3,1 litra na 100 km, tak firmę Karl Knauer wyróżnia efektywność jej rozwiązań. Powierzchnię koncepcyjną dla technologii HiLight – smart LEDs® firmy Karl Knauer, przy zastosowaniu której zrealizowana została okładka magazynu, ograniczono do absolutnego minimum, a mimo to udało się uzyskać niespotykany wcześniej efekt głębi „infinity”. 

- „Naszym celem jest oferowanie wszystkim klientom rozwiązań, dzięki którym mogą oni wkomponować efekt świetlny w każdy rodzaj opakowania z papieru, kartonu czy tektury falistej. Niezależnie od tego, czy są to niewielkie świetlne akcenty czy złożone choreografie LED-owe – mamy kompetencje i doświadczenie w szybkiej i sprawnej implementacji tego typu projektów. Ten „efekt wow” tworzy istotną dla punktów sprzedaży wartość dodaną, dlatego zapewne już niedługo będziemy widywać zaskakujące świetlnymi detalami opakowania choćby w drogeriach” - przewiduje Jürgen Knapps. 

 

Dowiedz się więcej o Karl Knauer

 

Źródło: Karl Knauer