Produkty związane z branżą kosmetyczną wymagają niejednokrotnie luksusowej oprawy. Firma Swiss Premium Cosmetics AG jako pierwsza z tego segmentu rynku wykorzystuje spektakularne możliwości, jakie wiążą się z zastosowaniem światła na opakowaniu lub w jego wnętrzu. W przypadku kolekcji „Treasures of Youth” opakowanie stworzone przez specjalistów z firmy Karl Knauer natychmiast wywołuje wrażenie, że nie tylko cerę klientki, lecz także jej oczy rozświetla blask, gdy otwarte zostaje pudełko kosmetyków „elline”.

Karl Knauer: Świecące opakowania podbijają nowe rynki

- „Słowo „elline” oznacza świecenie – stąd imię Helena: po grecku „świecąca” – co tutaj ma symbolizować świetlistą cerę. To właśnie zainspirowało nas przy tworzeniu opakowań naszej nowej linii produktów anti-aging - mówi Firass Chamas, prezes zarządu firmy Swiss Premium Cosmetics AG. - To, że dokładnie w momencie wprowadzania elline Switzerland na światowe rynki mogliśmy trzymać w ręku pierwsze na świecie świecące opakowanie kosmetyków, zawdzięczamy ekspertom z firmy Karl Knauer”.

Szwarcwaldzcy specjaliści w dziedzinie opakowań, którzy odpowiedzialni są zarówno za efekt podświetlenia, jak i za skomplikowaną konstrukcję oraz wysokiej jakości wykończenie pudełek, dzięki swojemu doświadczeniu zdobytemu przy projektach dla branży napojów, byli w stanie zaoferować rozwiązanie przekonujące pod każdym względem.

- „Nasze świecące opakowania naprawdę przykuwają uwagę wszystkich w punkcie sprzedaży, czyniąc z produktu coś kompletnie wyjątkowego - wyjaśnia Bernd Wussler, Key Account Manager w firmie Karl Knauer KG. - Daje się odczuć, że coraz więcej branż chce wykorzystywać nowe możliwości, stosując je w swoich produktach. Niezależnie od tego, czy chodzi o proste akcenty świetlne, skomplikowaną choreografię światła ledowego czy też – w niedalekiej przyszłości – odtwarzanie na opakowaniach treści wideo, jesteśmy pewni, że efekt świetlny będzie wkrótce odgrywać istotną rolę na większości opakowań”.

W przypadku produktu stworzonego dla elline koncepcja opakowania jest taka, by np. flakonik z serum do liftingu 24k, w którym pływają prawdziwe kryształki złota, prezentował się jak prawdziwy skarb. Błyszczące rozsuwane pudełko w kolorze ciepłego złota zostało wykończone perfekcyjnie ze sobą współgrającymi elementami: folią kaszerowaną, podwójną warstwą folii zgrzewanej oraz miękkim w dotyku lakierem matowym wysokiej jakości, a także opatrzone filigranowym, tłoczonym laserowo napisem „Treasures of Youth”. Otwarcie opakowania prowadzi do powstania w jego wnętrzu efektu świetlnego – podświetla się wewnętrzna strona ułożonego na zamszu flakonu. Wraz z zamknięciem opakowania tajemnica młodzieńczej cery użytkowniczki zostaje ponownie ukryta w mroku. W świetlne widowisko zostało zamienione nie tylko pojedyncze pudełko serum, lecz cała kolekcja, którą stworzono wedle koncepcji sprzyjania wygodzie użytkownika, tak aby wszystko działało intuicyjnie.

Podczas europejskich targów dla branży komunikacji wizualnej w połowie stycznia seria świecących pudełek składanych otrzymała nagrodę display Superstar Award 2019. W kategorii „opakowanie” najwyżej oceniono kompleksową koncepcję opakowania, która w wyjątkowy sposób odzwierciedla nazwę marki „elline”, co tłumaczy się jako „świecąca”.

 

Dowiedz się więcej o Karl Knauer

 

Źródlo: Karl Knauer