Dzięki świecącej etykiecie Coca-Cola firma Karl Knauer znalazła się w gronie zwycięzców w konkursie German Innovation Awards. To już kolejna nagroda dla specjalistów z branży opakowań z Biberach za etykietę na butelkę wykonaną w technologii OLED firmy INURU GmbH. Efekt świetlny etykiety aktywowany przez naciśnięcie nadrukowanego znaku „Play” jest na tyle silny, że widać go nawet w świetle dziennym. Jest to możliwe dzięki drukowanym, elastycznym, organicznym diodom elektroluminescencyjnym (OLED), które nie tylko mają wyjątkowo skuteczny potencjał reklamowy, ale są także bardzo trwałe i bezpieczne dla środowiska.

Karl Knauer z nagrodą w dziedzinie innowacyjności – German Innovation Award 2018

Osoby odpowiedzialne za German Innovation Awards, których celem jest „nagradzanie za innowacje mające wpływ na przyszłość i poprawiające jakość życia”, były pod wrażeniem technologii HiLight oraz jej możliwości zastosowań. Już za kilka lat możliwe będzie drukowanie na cienkim papierze w technologii OLED nawet wyświetlaczy, na których będzie można odtwarzać filmy wideo. To rewolucja dla całej branży komunikacyjnej oraz przełom w zakresie kreowania marki! Nie ma żadnych ograniczeń co do pomysłowości w stosowaniu tej technologii. Dzięki technologii OLED można w imponujący sposób przekazywać różne wiadomości w niezliczonych obszarach zastosowań i nieskończonych wariantach – począwszy od opakowań, etykiet, stojaków reklamowych, a na ogłoszeniach w czasopismach czy na materiałach reklamowych kończąc. Ta fantastyczna perspektywa może wywoływać u niektórych marketingowców błysk w oku.

 

O OLED

OLED to mające grubość kilku nanometrów samoświecące, powierzchniowe źródła światła, które składają się z organicznych półprzewodników. Są one drukowane z wszystkimi komponentami elektronicznymi, w tym z bateriami. W przeciwieństwie do elektroluminescencji diody OLED są 100–500 razy jaśniejsze. Wystarczy niewielka ilość energii i można je z powodzeniem stosować na silnie łukowatych powierzchniach przy niskich nakładach kosztów. W przyszłości na etykietach OLED można będzie drukować nawet treści wideo.

 

Źródło: Karl Knauer