Wytwarzany przez Stora Enso karton Natura Life, charakteryzujący się naturalnym, brązowym odcieniem, znalazł po raz kolejny zastosowanie w produkcji opakowań Pure-Pak, stworzonych przez firmę Elopak. Tym razem został on wykorzystany w ich aseptycznej wersji, jaka pojawiła się niedawno na rynku.

Karton Natura Life firmy Stora Enso po raz kolejny w proekologicznych opakowaniach Pure-Pak

Została ona wprowadzona rok po premierze pierwszych opakowań Pure-Pak, bazujących na kartonie Natura Life, i dedykowanych świeżym produktom spożywczym. W wersji aseptycznej, karton stworzony przez Stora Enso może znaleźć szersze niż dotychczas zastosowanie, m.in. przy produkcji opakowań na wyroby, które nie wymagają chłodzenia.

Rozwój, udoskonalanie i faza testów aseptycznej wersji kartonów Pure-Pak przypadły na rok 2018 i zostały przeprowadzone – jak podkreśla Stora Enso – w rekordowym tempie. Po raz pierwszy zastosowano je w opakowaniach hiszpańskiej marki Zumosol, wkrótce zdecydowali się na nie trzej kolejni klienci. W ocenie producenta, aseptyczne kartony zwiększają proekologiczność, autentyczność i w naturalny sposób wyróżniają opakowania na takie wyroby jak mleko UHT, soki i napoje. Inną grupę docelową stanowią coraz chętniej kupowane napoje na bazie roślinnej (z wykorzystaniem soi, orzechów czy ziaren).

Według zapewnień Stora Enso, znajdujące zastosowanie w kartonach Natura Life włókna drzewne o brązowym odcieniu to odnawialny surowiec, gwarantujący opakowaniu naturalny wygląd z wyraźnie widoczną strukturą włókien. W kartonach wykonanych z jego udziałem wyeliminowana została jedna warstwa, co obniżyło ich negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz pozwoliło zredukować wagę. Zdaniem producenta, czyni to Natura Life rozwiązaniem zgodnym z polityką zrównoważonego rozwoju, spełniającym szereg wymagań o charakterze etycznym, ekologicznym i organicznym. Karton może być poddany recyklingowi w istniejących liniach przetwórczych, uwzględniających zbiórkę, sortowanie i odzyskiwanie. Posiada również certyfikat FSC C081801. Firma Elopak dodatkowo zadbała, by w standardzie dla opakowań wytwarzanych przez nią na bazie Natura Life znalazł się też certyfikat Carbon Neutral.

- „W przypadku tego materiału opakowaniowego emisja dwutlenku węgla została w dużej mierze zneutralizowana dzięki wdrożeniu wyselekcjonowanych, certyfikowanych projektów zapobiegających zmianom klimatycznym. Tym samym po raz kolejny możemy zaproponować naszym klientom opakowanie oferujące przewagę i szereg walorów o charakterze proekologicznym” – podkreśla Paul Sweeting, dyrektor marketingu strategicznego i zarządzania produktem w firmie Elopak.

 

Dowiedz się więcej o Stora Enso

 

Źródło: Stora Enso