Firma BURY Sp. z o.o. wprowadza właśnie na rynek własną ogólnopolską markę owoców i warzyw pod nazwą „Rajski Ogród”. Koncepcja nowej marki i projekty opakowań produktów „Rajskiego Ogrodu” są wynikiem badań rynku i preferencji konsumentów. Głównym założeniem nowej marki jest dostarczanie klientom produktów premium, czyli owoców i warzyw specjalnie wyselekcjonowanych, naturalnych, pochodzących tylko od zaufanych i sprawdzonych dostawców. Kreacją marki kompleksowo zajęła się lubelska agencja reklamowa Cumulus.

Launching nowej marki owoców i warzyw „Rajski Ogród”

Agencja Cumulus rozpoczęła prace nad stworzeniem nowej marki dla firmy Bury w 2018 r. Firma była odpowiedzialna za przygotowanie konceptu kreatywnego marki, logo, nazwy oraz designu opakowań. Zrealizowała również dla firmy Bury badania marketingowe dotyczące „Rajskiego Ogrodu”, w tym badania fokusowe prowadzone w Warszawie i Lublinie. Obserwacje dały wiele nowych insightów dotyczących sposobu konsumpcji warzyw i owoców oraz szereg wniosków do zaprojektowania idealnego opakowania.  

– Praca nad stworzeniem nowej ogólnopolskiej marki owocowo-warzywnej była dużym wyzwaniem. Trwała ona kilka miesięcy i wymagała zaangażowania dużego zespołu zarówno po stronie klienta, jak i agencji. Nasza praca była jednak bardzo satysfakcjonująca. Zrealizowane badania dotyczące „Rajskiego Ogrodu” pokazały, że przygotowana przez nas koncepcja marki i opakowania są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów – mówi Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.

Zgodnie z przygotowanym konceptem nowa marka jest gwarantem doskonałej jakości. Jest godna zaufania i oferuje naturalne produkty od najlepszych, wykwalifikowanych dostawców. To marka dla świadomych konsumentów i ludzi, którzy cenią sobie zdrowy tryb życia. Marka dedykowana jest osobom, które uważają, że prawdziwe, świeże owoce i warzywa są nieocenionym źródłem zdrowia i dobrego wyglądu. „Rajski Ogród” powstał z myślą o konsumentach, którzy nie lubią komplikować sobie życia. Kiedy potrzebują zdrowej energii, impulsu do aktywności, pięknego wyglądu – sięgają po naturalne, nieprzetworzone owoce i warzywa. Sięgają po to, co proste. Stworzony koncept uwypukla zatem racjonalne i emocjonalne korzyści oferowanego produktu. 

Nazwa „Rajski Ogród” została stworzona i wybrana ze względu na jej pojemność. Pozwala ona komunikować wiele różnorodnych kategorii owoców i warzyw, co jest istotne ze względu na szerokość oferty firmy Bury. Firma posiada w swojej ofercie ponad 150 produktów, wśród których znajdują się polskie owoce i warzywa, a także zagraniczne owoce cytrusowe i egzotyczne. Istotna jest również emocjonalność samej nazwy. Kojarzy się ona z doskonałością, czystością, błogością oraz idealnym smakiem. Zaproponowany claim – „na zdrowie” – odpowiada natomiast kluczowemu czynnikowi zakupów warzyw i owoców oraz misji firmy Bury. 

Zaprojektowane dla nowej marki logo, jego zielono-żółto-biała kolorystyka i wykorzystanie motywów roślinnych nawiązuje do rajskiego charakteru owoców i warzyw firmy Bury. Jest ono pogodne, lekkie i wzbudza przy tym pozytywne skojarzenia związane ze świeżością, naturalnością i jakością. Wykorzystanie fontu sprawiającego wrażenie odręcznego pisma kojarzy się z kolei z naturalnym sposobem upraw. Przygotowane projekty opakowań owoców i warzyw marki „Rajski Ogród” komunikują natomiast jeden z najważniejszych wyróżników marki, czyli sprawdzonego dostawcę, eksperta w zakresie owoców i warzyw z wieloletnim doświadczeniem. 

Rajski Ogród


Nowoczesny design opakowań jest efektem współpracy Klienta, koncepcji agencji Cumulus oraz wyników fokusów. Badane osoby opowiadały podczas badań o swoich preferencjach zakupowych - o optymalnej wadze / gramaturze opakowania jednostkowego, najwygodniejszym sposobie otwierania toreb itp. Efekty badań można zobaczyć analizując design torby na ziemniaki. Dzięki specjalnej bocznej siatce opakowanie można łatwo otwierać (zastosowano system tzw. easy-open). Zaprojektowana wysoka krawędź pasa dolnego toreb chroni klientów przed pobrudzeniem i jest praktycznym rozwiązaniem, gdy torbę z ziemniakami wkładamy np. do bagażnika samochodu (na co m.in. skarżyli się badani). Firma pracuje już także nad kolejnymi rozwiązaniami mającymi przyczynić się do rozwoju marki „Rajski Ogród”. Trwają właśnie prace nad możliwością wdrożenia opakowań biodegradowalnych, do których produkcji wykorzystuje się granulat z kukurydzy i trzciny. Firma bada także możliwość wprowadzenia tacek tekturowych lub takich wykonanych z pulpy.

Firma Bury postanowiła skorzystać ze swojego ponad 27-letniego doświadczenia na rynku owoców i warzyw i wprowadzić oferowane przez siebie produkty pod własną marką. W związku z tym, że dotychczasowa marka – BURY – odnosząca się do działalności firmy związanej z eksportem, importem oraz dystrybucją nie wywoływała bezpośrednich skojarzeń z kategorią produktów – owocami i warzywami – zdecydowano się na wprowadzenie marki produktowej z nową nazwą.

Decyzja o stworzeniu nowej marki została oparta na trzech głównych filarach. Pierwszy z nich to filozofia firmy Bury polegająca na zachęcaniu do życia w zdrowszy sposób i do zmiany nawyków żywieniowych. Zgodnie z badaniami Polacy nie spożywają zaleconej dziennej ilości warzyw i owoców, jednocześnie jedząc zbyt dużo produktów przetworzonych, tłuszczów nasyconych oraz pijąc sztuczne i słodzone napoje. Za pomocą „Rajskiego Ogrodu” firma Bury chce przekonywać do powrotu do natury oraz jedzenia owoców i warzyw, będących zdrowym i naturalnym źródłem witamin i minerałów.

– Marka „Rajski Ogród” to nie tylko produkt biznesowy – to zdecydowanie marka z misją. Naszym celem jest przypominanie, że codzienne spożywanie owoców i warzyw po prostu wychodzi nam „Na zdrowie” – mówi Jacek Bury, prezes zarządu Bury Sp. z o.o. 

Drugim filarem, który zadecydował o powstaniu „Rajskiego Ogrodu”, jest obserwacja zmian zachodzących na rynku oraz nowych potrzeb odbiorców związanych m.in. ze wzrostem świadomości konsumenckiej. O ile dziś owoce i warzywa to jeszcze głównie kategorie generyczne, gdzie kluczowym czynnikiem wyboru jest cena, o tyle w niedalekiej przyszłości konsumenci coraz częściej będą poszukiwać zdrowych, świeżych oraz wysokiej i pewnej jakości owoców i warzyw. 

Trzecim filarem, który przyczynił się do powstania nowej marki, były pozytywne wyniki badań FGI (focus group interviews) zrealizowanych w Warszawie i Lublinie, których celem była ocena nowej marki, brand claimu i designu opakowań przez konsumentów. 

 

BURY Sp. z o.o. to firma z ponad 27-letnim doświadczeniem, zajmująca się eksportem, importem oraz dystrybucją świeżych warzyw oraz owoców. Zatrudnia ponad pół tysiąca pracowników realizujących zamówienia dla 2000 punktów handlowych. Posiada w swojej stałej i sezonowej ofercie ponad 150 produktów. Przychód firmy w 2018 roku wyniósł 372 mln zł.

 

Dowiedz się więcej o firmie BURY

 

Agencja Reklamowa Cumulus to jedna z największych agencji reklamowych we wschodniej Polsce, świadczącą kompleksowe usługi z zakresu zintegrowanej komunikacji reklamowej. Od 20 lat wspiera firmy i instytucje z Polski oraz międzynarodowe korporacje w działaniach strategicznych, designu, ATL, BTL, interactive i promocji sprzedaży. Cumulus wykonywał prace strategiczne i graficzne m.in. dla GENERALI, POLPHARMA, PZPN, PGNiG, BLACK RED WHITE, COLIAN (marka Solidarność), WYBOROWA SA, Browary PERŁA, OSM Krasnystaw, APIS Lublin, Polfa Lublin, PZL-Świdnik, Hotel Arłamów i BUDKA SUFLERA.

 

Dowiedz się więcej o Agencji Reklamowej Cumulus

 

Źródło: Agencja Reklamowa Cumulus