W połowie grudnia, w okresie przedświątecznym, gdy szczególną uwagę zwracamy na produkty uznawane powszechnie za luksusowe, miałem przyjemność odwiedzić firmę Euroverlux, specjalizującą się na szeroką skalę w uszlachetnianiu szkła. Jej Dyrektor Generalny, Olivier de la Chapelle, udzielił specjalnie dla magazynu PACKAGING POLSKA wyczerpującego wywiadu [...]


Firma Euroverlux powstała z myślą
o urozmaiceniu rynku opakowań szklanych. Wielki boom w tym segmencie spowodował siłą rzeczy wysokie zapotrzebowanie na szklane opakowania nie tylko o różnorodnym kształcie, ale również na opakowania
o wyrafinowanym wzornictwie. Epoka jednakowych, "sklonowanych" butelek alkoholi minęła już dawno, wymagania klientów znacznie wzrosły, natomiast odbiorca opakowań zaczął przykładać wagę do nowych rozwiązań. Produkt w eleganckim, nietuzinkowym opakowaniu,
o nieszablonowym wzornictwie jest postrzegany jako luksusowy...
Udoskonal swój produkt!
„Euroverlux powstał po to, aby dzięki produkcji matowych i dekorowanych butelek wspomagać przemysł alkoholowy w Europie Centralnej. Dlaczego firma powstała akurat w Polsce?
Nagły rozwój zaobserwowaliśmy już kilka lat temu. Zauważyliśmy, iż na rynku polskim brakuje wysokojakościowych butelek do alkoholi wysokoprocentowych o wymyślnym wzornictwie, butelek, które stanowiłyby alternatywę dla dotychczasowych opakowań zdobionych jedynie etykietą; stąd inicjatywa prowadzenia tego typu działalności na rynku polskim” – mówi Dyrektor
de la Chapelle. Strategia rozwoju firmy przewiduje
w pierwszym rzędzie opanowanie wschodnioeuropejskiego rynku ekskluzywnych opakowań dla wyrobów przemysłu spirytusowego. Przedsiębiorstwo produkuje nie tylko dla branży alkoholowej. W miarę rozwoju tego segmentu rynku usługami wzornictwa zainteresowało się bowiem liczne grono firm, zarówno z branży spożywczej, branży napoi, jak i branży kosmetycznej czy parafarmaceutycznej. 40% całkowitej produkcji jest eksportowane, a reszta pozostaje w Polsce.


Eksport odbywa się przede wszystkim na rynki wschodnie – Rosję, Ukrainę, Kazachstan. Zachodni klienci to głównie Niemcy i Francja. Początkowo do największych i zarazem najważniejszych klientów Euroverlux należały Polmosy, obecnie firma zdobywa sukcesywnie też inne branże - oferuje na przykład zdobienie szkła użytkowego (szklanki, kieliszki do wina, kieliszki do alkoholi wysokoprocentowych) czy też zdobienie luksferów dla branży budowlanej [...]

więcej w ostatnim wydaniu czasopisma

Specjaliści w dekorowaniu opakowań szklanych w PACKAGING POLSKA
Zamów prenumeratę czasopisma!

Pobierz plik WORD