Wraz z pojawieniem się sklepów typu cash and carry oraz dużych hipermarketów i sklepów dyskontowych, gdzie klient styka się z produktem w opakowaniu zewnętrznym lub zbiorczym, wygląd tego ostatniego staje się ważnym elementem walki konkurencyjnej.

Oprócz funkcji ochronnej oraz funkcji transportowej opakowania, coraz większego znaczenia nabierają funkcje ściśle związane z działaniami marketingowymi, takie jak funkcja wyróżniająca, informacyjna, czy reklamowa. Opakowania mienią się kolorami, krzyczą hasłami reklamowymi, przyciągają oko klienta ciekawymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i graficznymi.

Jakość nadruku jaką może zapewnić producent opakowań coraz częściej staje się czynnikiem decydującym o jego wyborze jako dostawcy. Producenci dóbr konsumpcyjnych wykorzystują każdą szansę wyróżnienia się spośród konkurencji i zwiększenia sprzedaży swoich produktów, a kolorowe, ładne opakowanie zbiorcze, przenoszące treści i obrazy zgodne z wizerunkiem produktu jest z pewnością elementem wyróżniającym i zwiększającym sprzedaż. Opakowanie zbiorcze wpływa na image produktu. Eleganckie, kolorowe opakowanie wysokiej jakości przenosi tę jakość na znajdujący się w nim produkt. Zależność ta działa również w przeciwną stronę, opakowanie niskiej jakości, szare, z niewyraźnym nadrukiem wzbudza w klientach podejrzenia co do jego zawartości. Klient może zażyczyć sobie, aby na jego opakowaniu zbiorczym wyraźnie było widać nazwę produktu oraz nazwę i adres producenta. W ten sposób wyróżni swój produkt spośród dziesiątek innych pudeł w magazynie czy sklepie. Pudełko może być tak zaprojektowane, przy użyciu takich środków graficznych, aby przyciągało uwagę klienta i stwarzało wrażenie, że w środku są produkty wysokiej jakości. Jakość nadruku zależy od stosowanej techniki, jakości maszyn drukarskich, jakości podłoża, form i farb i oczywiście od ludzi. Najczęściej stosuje się flexograficzną technikę druku, która zapewnia bardzo skuteczne pokrycie nadrukiem nierównych podłoży, takich jak tektura falista. W zależności od potrzeb klienta stosujemy trzy rodzaje nadruku:
- nadruk pól pełnych
- nadruk rastrowy
- nadruk triadowy;

Pola pełne to najczęstsza forma zadruku tektury falistej. Można w ten sposób nadrukować proste motywy o jednolitej kolorystyce, bez tzw. przejść tonalnych. Oczywiście im więcej stosowanych kolorów na pudle, tym efekt atrakcyjniejszy, bardziej przyciągający wzrok Klienta. Jeśli chcemy pokazać na pudle motywy cieniowane, z tzw. przejściami tonalnymi, zdecydowanie poprawiającymi głębię nadruku, wówczas stosujemy nadruk rastrowy.Polega on na nakładaniu farb nie pełnym polem, ale poprzez nadruk drobnych punktów zwanych punktami rastrowymi.
Im większe punkty rastrowe, tym ciemniejszy widzimy kolor, ponieważ nasycenie farbą drukowanego obszaru jest większe. Im mniejsze punkty rastrowe, tym bardziej przebija niezadrukowane podłoże i tym jaśniejszy kolor odbiera nasze oko, pomimo, że w obydwu przypadkach nakładamy ten sam rodzaj farby. Najbardziej zaawansowaną techniką jest nadruk triadowy, polegający na drukowaniu punktów rastrowych w czterech podstawowych kolorach.
Odpowiedni dobór wielkości punktów rastrowych każdego z czterech kolorów pozwala uzyskiwać wszelkie barwy ze zdjęciową niemal dokładnością. Na kartonie możemy umieścić nie tylko logo producenta, ale i pełno-kolorowe ilustracje produktów w różnych kompozycjach. Takie opakowanie na pewno wyróżni się spośród konkurencji.
Im wyższą jakość nadruku chcemy uzyskać, tym wyższe są wymagania wobec podłoży drukarskich (rodzaju fali, rodzaju papieru zewnętrznego) oraz farb. Nadruk triadowy wymaga na przykład wyjątkowo dobrych papierów pokryciowych, najlepiej powlekanych, które z kolei wymagają innych farb niż farby stosowane podczas zadrukowywania papierów wsiąkliwych.We fleksografii, kolor nakładany jest na podłoże przy pomocy polimerowych matryc nałożonych na wałki maszyny drukującej. Wszystkie farby wodne do tektury składają się z komponentów, farb monopigmentowych, które miesza się w odpowiednich proporcjach, aby uzyskać żądany kolor. Paleta barw jaką możemy w ten sposób otrzymać jest praktycznie nieograniczona. Dla każdego koloru przygotowuje się recepturę, czyli przepis, według którego odbywa się mieszanie. Komputer sterujący pracą mieszalni zapamiętuje recepturę i odtwarza ją ze 100% dokładnością przy każdej nowej partii.

Tektura falista najczęściej kojarzy nam się z kartonem, a mówiąc karton widzimy duże, szare, naderwane pudło, w którym przenosimy książki podczas przeprowadzki, albo trzymamy słoiki w piwnicy. Karton na pewno nie kojarzy nam się z estetyką, delikatnością, pięknem. Tymczasem z tektury falistej można robić bardzo ładne i estetyczne rzeczy. Można tak dobrać skład tektury, tak zaprojektować szablon i dobrać taki nadruk, że powstanie pudełko, którego nikt nie odważy się zanieść do piwnicy, a wręcz przeciwnie, zajmie ono najważniejsze miejsce na półce, na przykład w pokoju dzieci.