Zamknięcia stały się bardzo istotną częścią wielu opakowań, przynosząc nowe rozwiązania w związku z wygodą i zmniejszaniem w nich ilości aluminium. W tzw. „standardowych” opakowaniach rozmiar redukowany jest także dzięki innowacjom w zakresie plombowania i rozwiązań membranowych. „Sportscapy” pojawiły się z zupełnie nową ideą, taką jak kodowanie kolorem. Ich „nie rozlewająca” funkcja jest z kolei pomocna w definiowaniu i wzmacnianiu marki.


Zwycięzca

Wpisujące się w ideę „on the go” zakrętki firmy SmartSeal powstały z myślą o potrzebach konsumentów. Stanowią rozwiązanie dla zamknięć do napojów niegazowanych w butelkach PET, kartonach i pouchach. Zakrętki Flex dostępne są w różnych rozmiarach: o średnicy 28 mm, 30 mm i 38 mm. Można je otwierać tradycyjnym sposobem – przekręcić o 180° lub poprzez „pstryknięcie” zewnętrznej części. Wykonane zostały z materiałów ulegających procesowi recyklingu, nie posiadają silikonu, ani żadnych niepotrzebnych elementów.

Źródło: Packaging Polska 2/2009