Należące do Grupy Żywiec piwo Specjal dostępne jest od wiosny w nowej, zwrotnej butelce 500 ml. Za jej produkcję odpowiedzialny jest Ardagh Group. Butelka razem z odświeżoną etykietą podkreśla charakter piwa i jest bardziej przyjazna dla środowiska.

Nowa butelka piwa Specjal - lżejsza i ekologiczna

Marka Special kładzie duży nacisk na regionalność. Nie tylko odwołuje się do lokalnych tradycji, ale także powstaje we współpracy z dostawcami ze swojego regionu. Stąd też na etykiecie i kontr-etykiecie pojawiły się nowe ikony: Browar z regionu, Słodownia z regionu, Jęczmień z regionu, Drukarnia z regionu a także rycina Browaru Elbląg, sygnatura tamtejszych piwowarów oraz herb miasta.

Nowa butelka ma unikalny kształt i charakterystyczny grawerunek na szkle. Jest ona  dla nas ważnym elementem marki, który sprawia, że już wizualnie odróżniamy się od innych piw na półce. Jej kształt dodatkowo podkreśla unikalność i regionalność Specjala, a na odświeżonych opakowaniach wciąż dominują czerń i złoto, kolory charakterystyczne dla tej marki - informuje Barbara Rychel, zarządzająca marką Specjal.

Istotnym działaniem pro-środowiskowym było odchudzenie butelki. Jest ona lżejsza od poprzedniej o 10 gram. To subtelna wydawałoby się różnica, która ma jednak ogromne znaczenie dla ochrony środowiska naturalnego. W skali całego procesu dystrybucji i logistyki przekłada się ona na liczoną w tonach redukcję wagi ładunku. Efektem tego jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz zmniejszenie śladu węglowego. Cieszymy się, że już po raz kolejny mogliśmy współpracować z Grupą Żywiec, a przede wszystkim z tego, że nasze spojrzenia na kwestie ekologii są zbieżne - podkreśla Barbara Maciałczyk, kierownik marketingu Ardagh Group.