Firma kurierska TNT Express wprowadza nową linię poręcznych, wytrzymałych i przyjaznych środowisku opakowań. Są one dostępne również w Polsce.

Nowe opakowania pozwolą jeszcze lepiej chronić ładunki przed ewentualnymi uszkodzeniami. Od dotychczasowej palety odróżnia je m.in. większa wytrzymałość zastosowanych materiałów (m.in. tektury), a także inspirowane przyrodą motywy graficzne. Firma TNT, produkująca rocznie 50 mln opakowań, zaprojektowała nową ich linię w oparciu o zasady polityki prośrodowiskowej.

TNT wprowadza nowe pudełka, koperty, tuby i torby – opakowania przygotowano pod kątem wszystkich rodzajów przesyłek, włączywszy zarówno poufne dokumenty, jak i materiał biologiczny wymagający transportu w kontrolowanej temperaturze. W ofercie TNT znajduje się m.in. BottlePak – opakowanie do przewozu szklanych butelek. Z kolei BubblePak - wyłożony wewnątrz folią bąbelkową - pozwala bezpiecznie przesłać przedmioty wrażliwe w transporcie, np. szkło. TubePak przygotowano z myślą o plakatach i innych wydrukach.

Do najbardziej złożonych należy MedPak THERMO, służący do transportu materiału biologicznego – np. próbki medyczne, pobrane do analiz w laboratoriach, często wymagają transportowania w kontrolowanej, np. bardzo niskiej, temperaturze. Jego wewnętrzną warstwę wykonano ze styropianu (o grubości 5 cm).

W środku znajduje się plastikowy pojemnik na próbki, materiał wchłaniający wilgoć, a także „suchy lód” (dwutlenek węgla w postaci stałej), gwarantujący utrzymanie właściwej temperatury. Medpak THERMO zawiera 8 kg suchego lodu i pozwala utrzymać temperaturę –20°C do 120 godzin. Jest to opakowanie wielokrotnego użytku.

Szerokiemu wyborowi opakowań TNT towarzyszy przejrzystość ich oznaczeń. Każde opatrzono prostą nazwą oraz charakterystyczną szatą graficzną, a także ilustrowaną instrukcją, ukazującą sposób pakowania i wysyłki towaru. TNT zadbało o właściwe poinformowanie klientów o rozszerzonej ofercie: pracownicy zostali przeszkoleni w kwestii doradztwa w wyborze opakowań, a dla klientów przygotowano materiał poradnikowy na DVD.

Opakowania są nośnikiem logo i barw korporacyjnych TNT, przede wszystkim pomarańczowej - kojarzonej z energią i witalnością. Przyjazne reakcje klientów wywołują motywy graficzne: płatki kwiatów, pomarańcze, ryby, rozgwiazdy, motyle. Nie tylko w ten sposób firma podkreśla swe związki z przyrodą: wszystkie tekturowe koperty wyprodukowano z biodegradowalnych materiałów, a plastykowe torby nadają się do odzysku po dwóch latach.

TNT N.V., z siedzibą główną w Holandii, zapewnia szeroką ofertę usług pocztowych i kurierskich na całym świecie. TNT stworzyło sieć efektywnych połączeń transportowych w Europie i Azji i konsekwentnie rozszerza zasięg prowadzonych operacji. TNT świadczy usługi w ponad 200 państwach i zatrudnia ponad 161 tys. pracowników.

W 2007 roku przychody firmy wyniosły 11 mld EUR, a zysk operacyjny 1,192 mln EUR. Walory TNT N.V. są notowane na giełdzie w Amsterdamie. TNT w swych działaniach kieruje się zasadami odpowiedzialności społecznej. Jest partnerem agend ONZ: Światowego Programu Żywnościowego (United Nations World Food Programme) oraz Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (United Nations Environmental Programme).

Źródło: TNT
Źródło: ''