Biedronka ułatwia swoim klientom życie przy pomocy specjalnych piktogramów, które umieszczane zostają na opakowaniach produktów marek własnych. Dzięki temu w szybki sposób dowiemy się, do jakiego rodzaju pojemnika na śmieci należy wrzucić konkretny odpad.

Sieć marketów Biedronka poprzez zastosowanie specjalnych oznaczeń chce wspierać edukację społeczeństwa na temat recyklingu i tego, jak ważny jest dla prawidłowego funkcjonowania w obecnych czasach. Do działań tych odniosła się także Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w Biedronka - Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska.

W podobnym tonie wypowiadał się także Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. - Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci.

Pierwsze oznaczenia pojawiły się na chipsach TOP w maju 2020 roku. Od tego czasu przygotowano setki projektów, które dotyczyły umieszczenia piktogramów na opakowaniach. Jak podkreśla Biedronka, jest to już kolejny krok w kierunku kształtowania wśród klientów ekologicznych postaw.

biedronka oznaczenia opakowania