Wywiad z Wojciechem Jurkiewiczem Prezesem Spółki z o.o. "POLIMER", producentem nowoczesnych opakowań dla sektora mleczarskiego.



Redakcja Forum Mleczarskiego (FM)
- Panie Prezesie, ma Pan bogate doświadczenie we współpracy z firmami mleczarskimi w zakresie wspólnych marketingowych działań na rynku mleczarskim. Podobnie jak inne firmy dostarczające opakowania dla tych produktów, jesteście często od fazy pomysłu, idei poprzez wdrożenie rynkowe do fazy dojrzałości. Jakie są Pana wrażenia i uwagi na temat tego specyficznego działania marketingowego?

Prezes Wojciech Jurkiewicz (Polimer)
- Prawdą jest, że na polskim rynku mleczarskim duża cześć działań marketingowych wynika z inicjatywy lub przy współudziale firm opakowaniowych. Firmy te zainteresowane są poszerzeniem rynków zbytu i dążą do tego nowoczesnymi środkami. Przykładowo przed dwoma laty firma moja zdecydowała się na wprowadzenie technologii sleev /etykiety termokurczliwe/ i mimo, że projekt został przygotowany od początku do końca pod każdym względem, dopracowany od strony technologicznej, graficznej to nie zawsze trafia na podatny grunt w branży mleczarskiej, do świadomości osób decydujących. Zyskują otwarci i odważni, ci którzy wierzą w nasze doświadczenie i kompetencje. Ale też wielokrotnie próbując wprowadzać nowe projekty napotykamy na opór przed zmianami i coraz częściej czujemy się zniechęceni brakiem zrozumienia potrzeby aktywnego marketingu. A przecież oferujemy doświadczenie i partnerstwo w tym zakresie, każdemu kto chce podjąć wyzwanie.

FM – Jakie są nowe obszary współpracy i nowe oferty dla firm mleczarskich ze strony firmy ?

Polimer - Naszym obszarem działania są opakowania plastikowe nowej generacji do jogurtów. Pierwszym sukcesem były oryginalne graficznie butelki do jogurtów pitnych JOGI. Obecnie wprowadzamy opakowania dla jogurtów z wartością dodaną - z kawałkami owoców, z dodatkiem wapnia, oczywiście dla innej firmy. Kolejnym ciekawym segmentem będącym przedmiotem naszych zainteresowań są napoje serwatkowe.

FM - Serwatka od dłuższego już czasu przestała być przedmiotem zainteresowań przetwórców, chyba, że z uwagi na aspekty ochrony środowiska, a przecież przed laty do dobrego tonu należało opracowywanie nowych produktów, nowych technologii z tego zakresu?

Polimer - Serwatka zdecydowanie się źle kojarzy producentom, a przecież to niezwykle wartościowy napój mleczarski. Pracujemy nad nowymi pomysłami, nowymi nutami smakowymi - róża, pomarańczowy, waniliowy oraz nowe atrakcyjne opakowania, co łącznie daje zupełnie nową jakość na rynku. Niebawem pojawi się na rynku drink serwatkowy wielowocowy pod marką RSM Rolmlecz, który pokaże możliwości tej kategorii produktów mleczarskich. Ściśle współpracujemy z tą firmą w rozwoju całej generacji nowych napojów serwatkowych.

FM - A jak ocenia Pan Prezes sytuację i własne szanse wśród silnych producentów opakowań dla sektora mleczarskiego?

Polimer - Jesteśmy firmą z dobrymi tradycjami, gdyż funkcjonujemy na rynku już 21 lat, ale firmą zdecydowanie małą na tle takich konkurentów jak chociażby Tetrapak. Staramy się jednak realizować własny plan działania i w miarę możliwości współpracować z największymi (o konkurencji przecież nie może być mowy). U nas się walczy z konkurencją zamiast współpracować z konkurentem w kreowaniu rynku. Dużo bardziej partnerskie związki mamy z podobnymi firmami opakowaniowymi np. Alpmą z Ostrowi Mazowieckiej czy Masko-Graham. Jesteśmy firmą niszową, ale staramy się aktywnie śledzić i wprowadzać nowinki techniczne i technologiczne dla potrzeb naszych partnerów. Jest to nasza karta przetargowa na trudnym rynku, karta w negocjacjach handlowych. Nasz sukces przekłada się na sukces naszego kooperanta. Uważamy, że na rynku mleczarskim w Polsce dla każdego jest miejsce jeśli ma pomysł i determinację w działaniu, ale odczuwamy już stan lekkiego zniechęcenia oporem ze strony odbiorców, dlatego od czterech lat skutecznie wchodzimy na rynek artykułów dla przemysłu motoryzacyjnego.

FM - Interesujący jest zapewne ranking partnerów firmy przeprowadzony przez Polimer pod kątem otwartości na nowe rozwiązania i partnerstwo we współpracy na rynku mleczarskim?

Polimer - Najwyżej sobie cenię wieloletnią współpracę z RSM „Rolmlecz” w Radomiu, o którym już wspominałem. Wysoko też oceniam współpracę z Federacją Związków Zawodowych i ich marką dystrybucyjną Robico. Bardzo obiecująca jest też współpraca z nowoczesną, i prężną firmą Figand z Radomia. Nie można również zapomnieć o Disney w ramach projektu ROGATE RANCZO Natomiast nie ukrywamy zawodu ze współpracy z jedną ze spółek,która zaistniała na rynku dzięki naszej marce handlowej JOGI, będącej przebojem rynkowym od 2003 r oraz oryginalnym jogurtem czarnym, -jest to niestety typowy przykład braku lojalności i partnerstwa. Jak widać nie zawsze można liczyć na solidność i odpowiedzialność, a tak ulokowana wiara to niemalże naiwność.

FM – Dziękujemy w imieniu Czytelników FM za interesujące przemyślenia i uwagi o współpracy na rynku mleczarskim i mamy nadzieję, że będą one inspiracją dla innych uczestników tego rynku, szczególnie we wdrożeniu idei partnerstwa dla wspólnego sukcesu.

Źródło: Forum Mleczarskie
Źródło: ''

Komentarze

  • Jaka to nowość

    Coż to za nowa generacja że ktoś zasleewował butelkę HDPE lub PET?