Nowoczesny design dla Mleka Milandia
Ewa Minge autorką nowego opakowania dla wyjątkowego mleka


Mleko Milandia ESL, wytwarzane przez SML "Ostrołęka", to produkt najnowszej generacji, powstający w nowoczesnej i najdoskonalszej jak do tej pory technologii mikrofiltracji. To proces, który pozwala utrzymać smak i wartości odżywcze mleka na najwyższym poziomie, dzięki czemu niczym nie ustępuje ono mleku świeżemu. Jako takie otrzymało stylową i niepowtarzalną oprawę autorstwa adekwatnego do swojej jakości. Utrzymane w czarno-białej tonacji opakowanie, zaprojektowane przez Ewę Minge, doskonale oddaje jego innowacyjny charakter. Jest zarazem dowodem na to, że również wysokiej klasy design może znaleźć się na co dzień w zasięgu naszej ręki.
Prace Ewy Minge znane są nam przede wszystkim z wybiegów świata mody, od wielu jednak lat ważną dziedziną jej działalności jest również architektura wnętrz oraz design przemysłowy. Współpraca projektantki z SML "Ostrołęka", trwająca od czerwca tego roku, stanowi jedyny w swoim rodzaju mariaż wielkiego świata mody z branżą mleczarską. Jego efektem są m.in. opakowania produktów z pierwszej na naszym rynku linii Pro-zdrowotnej Omega 3&6, czy też opakowanie Mleka Milandia ESL. Wszystkie sygnowane są nazwiskiem swojej twórczyni, stanowiąc kwintesencję jej niepowtarzalnego stylu, uwzględniającego również zdrowy sposób odżywiania.
Środki wypracowane ze współpracy z SML „Ostrołęka” Ewa Minge przeznaczać będzie na stypendia dla młodych i zdolnych polskich designerów wzornictwa przemysłowego, których skupia w założonej przez siebie Eva Minge Creative Group.
Źródło: ''
Komentarze
Wątpliwe
Mleko to elementarny produkt spożywczy, a nie pole do designerskich eksperymentów. Opakowanie jest zupełnie zwykłe, natomiast projekt graficzny - poza tym, że w ogóle nie kojarzy się z mlekiem - nie wyróżnia się niczym. Nie ma w tym żadnego błysku, ani subtelności. Jest to raczej dość toporna próba łamania stereotypu. Można by pójść dalej i zaryzykować próbę sprzedaży mleka w opakowaniu dominująco czerwonym - a'la Cola. Albo ubierania lekarzy w czarne fartuchy. Z tym, że tradycyjny kolor opakowania na mleko - to po prostu pewien bezpłatny znak rozpoznawczy. I pewne skojarzenie. Cała ta akcja to marketing postaci Mingowej. Jestem przekonany, że nie minie pół roku - a mleko wróci do tradycyjnych opakowań.