Holenderski producent wyrobów alkoholowych Toorank Distilleries ogłosił rozszerzenie zasięgu swojej działalności o Stany Zjednoczone. Na premierę nagradzanej wódki Akademickiej na rynku amerykańskim firma O-I przygotowała specjalną butelkę z przyciągającym wzrok wytłoczeniem. „Szklane opakowanie pozwala nam zwrócić uwagę na jakość naszego wyrafinowanego produktu”, mówi Pascal Weijers, menedżer zakładu w firmie Toorank.

O-I produkuje nową butelkę, aby zaprezentować nagradzaną polską wódkę Akademicką
W ciągu kilku ostatnich lat firma Toorank Distilleries stała się jednym z najszybciej rozwijających się i najbardziej innowacyjnych producentów wyrobów alkoholowych w Holandii, regularnie prezentując nowe marki. Jedną z nich jest Coppa Cocktails – odnosząca sukcesy marka gotowych do spożycia koktajli. Zostały one wprowadzone na rynek w 2010 roku w butelkach przygotowanych przez O-I – największego na świecie producenta opakowań szklanych. W gruncie rzeczy to wyprodukowana przez O-I efektowna butelka w kształcie shakera do koktajli zainspirowała firmę Toorank do stworzenia marki Coppa Cocktails.
Po sukcesie w Europie firma Toorank podjęła ostatnio nowe wyzwanie: wprowadzenie wybranych produktów w USA. „Jesteśmy przekonani, że nasze produkty klasy premium mają ogromny potencjał na rynku amerykańskim. Ameryka to ważny rynek, na przykład dla wódki", mówi Pascal Weijers.

Jest już jasne, że marka Akademicka ma w USA wielki potencjał: jeszcze przed oficjalną premierą tej wódki klasy premium otrzymała ona podwójny złoty medal podczas prestiżowego konkursu San Francisco World Spirits Competition 2011.

Wierna polskim tradycjom
Toorank wprowadził wódkę Akademicką w Europie w 2005, korzystając przy tym ze wsparcia jednej z najstarszych polskich gorzelni. Wódka jest czterokrotnie destylowana, aby nadać jej więcej głębi i charakteru oraz zagwarantować gładkość smaku kryształowo czystego alkoholu.
Do produkcji destylatu Toorank wykorzystuje wodę mineralną z Dolnego Śląska, obszaru znanego z bogatych źródeł mineralnych. „We wszystkich naszych produktach jakość jest sprawą najwyższej wagi” - mówi Pascal Weijers. „Ten komunikat jest dodatkowo wzmacniany przez opakowanie, które jest powodem, dla którego ponownie zdecydowaliśmy się na współpracę z O-I przy opracowywaniu butelek o pojemnościach 75 cl i 1,5 l”.
Na rynek amerykański firma O-I przygotowała nową elegancką butelkę Akademickiej z lekko wklęsłą ścianką przednią. Nazwa „Akademicka” jest pionowo wytłoczona na korpusie butelki. „Musieliśmy mieć pewność, że opakowanie szklane wspiera ogólny przekaz marki Akademicka”, wyjaśnia Patrick Waegemakers. „Ta oryginalna, stylowa butelka sprawia, że wódka wyróżnia się na półce i za barem”. Butelki wódki Akademickiej są produkowane przez O-I w Niemczech.

W Stanach Zjednoczonych wódka Akademicka jest pozycjonowana w środkowym segmencie cenowym, a oferta kierowana jest do branży hotelarskiej i cateringowej. Wódka jest już dostępna w trzech stanach (Teksas, Nowy Meksyk i Kolorado), a jej dystrybucja w kolejnych stanach ma się rozpocząć w późniejszym okresie tego roku. W międzyczasie firma Toorank Distilleries wprowadziła na rynek amerykański dżin i whisky Black Scott (pięcio- i dwunastoletnią), także w butelkach O-I. Napoje Coppa Cocktails, które odniosły wielki sukces w Europie zostaną wprowadzone w Ameryce pod koniec 2011 roku.
Amerykańskim dystrybutorem Toorank Distilleries jest firma Total Beverages Distribution, która zaprezentuje katalog produktów Toorank podczas corocznych targów NBWA w Las Vegas, które odbędą się w terminie od 16 do 19 października 2011 roku.

Źródło: ''