Pomaganie jest dziecinnie proste, zwłaszcza, gdy gra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Friends of Glass Polska już po raz kolejny przyłącza się do akcji Jurka Owsiaka, tym razem wysyłając na licytację tajemniczą „Wiadomość w słoju”.

W ubiegłym roku licytacja szklanych słoi z podpisami Jurka Owsiaka cieszyła się ogromną popularnością. Friends of Glass Polska wraz z Jurkiem Owsiakiem w 2019 roku poszło o krok dalej, zapraszając do wspólnego działania znanych i cenionych ludzi dobrej woli, dla których pomoc jest dziecinnie prosta, zgodnie z mottem tegorocznego 27. Finału. Efektem jest „Wiadomość w słoju” – projekt, który z jednej strony jest kontynuacją wcześniejszych inicjatyw Friends of Glass Polska, a z drugiej ich całkiem nową odsłoną. 

Przygotowania do akcji „Wiadomość w słoju” rozpoczęły się ponad pół roku wcześniej, a pierwszym krokiem było wyprodukowanie w hucie szkła Ardagh Glass w Gostyniu sześćdziesięciu unikatowych słojów o pojemności 4,250 litra ze specjalnie wygrawerowanym logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

- „W kolejnych Finałach uczestniczymy od lat tworząc unikatowe opakowania szklane dla WOŚP, które trafiły do mieszkańców Gostynia. Mamy nadzieję, że ‘Wiadomość w słoju’ spodoba się nowemu właścicielowi, nie tylko ze względu na zawartość, ale i wyjątkowe opakowanie” – mówi Andrzej Zagata, kierownik gorącego końca w hucie Ardagh Glass w Gostyniu. 

Kolejnym krokiem było podpisanie słoja przez Jurka Owsiaka, który w środku umieścił COŚ od siebie. Coś, co - zgodnie z ideą „Wiadomości w słoju” – jest bliskie i charakterystyczne. O to samo poproszono Otylię Jędrzejczak, Kamila Stocha, Bartka Kurka i Marka Kondrata. Każda z tych wybitnych postaci nie tylko podpisała się na słoju, ale też umieściła w nim swoje COŚ – to właśnie jest „Wiadomość w słoju”.

Otylia Jędrzejczak przekazała m.in. koszulkę z podpisami medalistek olimpijskich – swoim, a także Oktawii Nowackiej i Julii Michalskiej oraz dwukrotnej mistrzyni Europy Justyny Święty-Ersenic. Trzykrotny mistrz olimpijski Kamil Stoch umieścił w słoju swoje gogle z autografem. Podobnie uczynił najlepszy polski sportowiec 2018 roku i mistrz świata Bartek Kurek, podpisując się na koszulce meczowej. Natomiast Marek Kondrat włożył do słoja zdjęcie swojego miejsca na ziemi z dedykacją. W słoju znajduje się też kilka innych niespodzianek, a pozna je i otrzyma na własność wyłącznie osoba, która słój wylicytuje pod tym linkiem:

https://charytatywni.allegro.pl/wiadomosc-w-sloju-na-wosp-i8694430

- „Jesteśmy zaszczyceni, że znów możemy grać dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i to z tak wyjątkowymi osobami, które umieściły w naszym szklanym słoju swoją wiadomość. Cieszymy się, że Jurkowi Owsiakowi spodobał się nasz pomysł i zgodził się z nami go współtworzyć” – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

Aukcja trwa do 14 stycznia, a cały dochód przeznaczony jest na tegoroczny cel Orkiestry, czyli zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. 

Unikatowy słój ze specjalnie wygrawerowanym logo w kształcie znanego na całym świecie serca, zawierający równie wyjątkowe wiadomości

Unikatowy słój ze specjalnie wygrawerowanym logo w kształcie znanego na całym świecie serca, zawierający równie wyjątkowe wiadomości

 

Otylia Jędrzejczak składa podpis na szklanym słoju z logo WOŚP

Otylia Jędrzejczak składa podpis na szklanym słoju z logo WOŚP

 

Friends of Glass (Przyjaciele Szkła)

Friends of Glass (Przyjaciele Szkła) to europejskie forum, wspierające i promujące prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła” zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%. Dołącz do Friends of Glass na profilu: www.facebook.com/friendsofglass i dowiedz się więcej na stronie internetowej www.friendsofglass.pl

 

Ardagh Group

Ardagh Group to lider w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, parafarmaceutycznego i napojów. Koncern posiada 109 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23 500 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,7 miliarda EUR. Więcej na www.ardaghgroup.com

 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP)

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP) – fundacja charytatywna, która co roku organizuje Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podstawowym elementem Finału są odbywające się w całej Polsce i za granicą koncerty muzyczne, z których dochód przeznaczany jest na cele Fundacji. W czasie Finału organizowanych jest również wiele innych form zbiórki funduszy, z których najważniejsza jest publiczna kwesta na ulicach miast prowadzona przez wolontariuszy. Zebrane pieniądze są przeznaczane na z góry ustalone cele związane z ochroną zdrowia, szczególnie zdrowia dzieci. Wiecej na www.wosp.org.pl

 

Źródło: Friends of Glass