Firmy piwowarskie w walce o rynek zachęcają do kupna swoich produktów już nie tylko smakiem piwa. Coraz częściej butelka, jaką trzymamy w ręce, stanowi nieodłączny element wizerunku całej firmy.

Piwo sprzedawane w puszkach ma około 40-proc. udział w polskim rynku. Jest to ewenement na skalę europejską. Jednak ten niepohamowany w ostatnich latach wzrost traci powoli impet. Polscy producenci coraz częściej zwracają swoją uwagę na opakowania szklane.

Butelki mają wciąż około 50 proc. udział w rynku piwa. Od dłuższego czasu obserwuje się zwrot ku butelkom bezzwrotnym. Browary, dbając o lepszą rozpoznawalność swoich produktów zlecają hutom produkcję butelek o zastrzeżonych kształtach. W projektowaniu takiego opakowania często aktywnie uczestniczy biuro projektowe huty. Konkurencja między browarami to również specjalnie opracowane etykiety, na które coraz częściej zwracają uwagę mali producenci, których nie stać na dedykowane butelki.

Coraz więcej browarów szuka nisz na rynku, produkując piwa specjalne, odróżniające się od oferty rynkowych liderów. Zachęca to producentów butelek niestandardowych do penetracji rynku w poszukiwaniu potencjalnych nabywców. Nie jest to łatwe, ponieważ koszt piwa w specjalnej butelce szklanej czy krzemionkowej, to cztery razy więcej niż cena, jaką teraz płacimy za piwo.


Źródło: ''