Trwa akcja edukacji ekologicznej „...z natury segreguję!”Do 26 listopada 2010 r. dzieci z płońskich przedszkoli i szkół podstawowych selektywnie segregowały odpady w ramach akcji „...z natury segreguję!”. Efekty ich pracy poznamy 3 grudnia br. podczas finału w SP nr 3 im. S. Wyspiańskiego w Płońsku.

Płońsk – dzieci segregują odpady...


Od 15 listopada br. na terenie Płońska trwa akcja edukacyjna – „… z natury segreguję!”. Przez dwa tygodnie dzieci z płońskich placówek edukacyjnych zbierały odpady opakowaniowe do specjalnie przygotowanych pojemników, biorąc udział w konkursie selektywnej zbiórki. Pojemniki udostępniło i obsługuje PGK w Płońsku wspólnie z Zakładem Oczyszczania Miasta. Pracownicy operatora komunalnego oceniają jakościowo i ilościowo zebrane przez dzieci odpady. Na tej podstawie zostanie wyłoniona zwycięska placówka. Ponadto podczas akcji zaplanowano lekcje i warsztaty o tematyce związanej z ochroną środowiska, konkursy towarzyszące (plastyczny, techniczny, fotograficzny) oraz inne atrakcje dla najmłodszych (m.in. wycieczki, wystawy, quizy).



Płońską edycję akcji „…z natury segreguję!” honorowym patronatem objął Burmistrz Płońska – Andrzej Pietrasik. Głównym partnerem oraz inicjatorem akcji jest firma Kraft Foods Polska SA – fabryka LU Polska w Płońsku. Pracownicy aktywnie włączyli się do akcji, inicjując działania proekologiczne na terenie Płońska. Dla zainteresowanych zorganizowano szkolenie nt. gospodarki odpadami, selektywnej zbiórki odpadów oraz przepisów prawa.

- Należąca do Kraft Foods Polska Fabryka LU Polska w Płońsku aktywnie zachęca swoich pracowników do troski o środowisko i zachowań proekologicznych. Dzięki akcji „…z natury segreguję!” możemy budować świadomość ekologiczną także wśród lokalnej społeczności – zarówno u dzieci, jak i dorosłych. – powiedziała Agnieszka Kępińska, rzecznik prasowy Kraft Foods Polska SA, dodając – Wspieranie tego rodzaju inicjatyw jest dla nas – jako dla jednego z największych pracodawców tego regionu – szczególnie istotne. Wierzymy, że dzięki naszemu zaangażowaniu w tego rodzaju proekologiczne inicjatywy w regionie, czystość i nowoczesność będą wizytówką Płońska.

Rezultaty pracy młodych płońszczan poznamy 3 grudnia br. o godz. 11:00, w Szkole Podstawowej nr 3 im. S. Wyspiańskiego przy ul. Płockiej 60 w Płońsku. Podczas finału zostaną ogłoszone wyniki konkursu selektywnej zbiórki odpadów i konkursów towarzyszących. Zwycięzcy otrzymają cenne nagrody ufundowane przez organizatorów i partnerów akcji: firmę Kraft Foods Polska, PSR oraz Urząd Miejski w Płońsku. W trakcie imprezy zostaną zaprezentowane prace o tematyce ekologicznej (m.in. techniczne, fotograficzne, plastyczne) wykonane przez uczestników akcji. Na publiczność czekają także dodatkowe atrakcje w postaci konkursów i zabaw oraz występy artystycze przedstawicieli poszczególnych szkół i przedszkoli.

###

„W Trosce o Naturę” to kompleksowy projekt edukacji ekologicznej z zakresu selektywnej zbiórki i zagospodarowania odpadów opakowaniowych oraz poużytkowych prowadzony przez Polski System Recyklingu Organizacja Odzysku SA (PSR). Obejmuje szkolenia dla przedsiębiorców, nauczycieli, przedstawicieli samorządów lokalnych oraz innych zainteresowanych, platformę edukacyjną www.wtrosceonature.com, kwartalnik recyklingowy „W Trosce o Naturę”. Jego istotny element stanowi program „… z natury segreguję!”, w ramach którego prowadzone są lokalne akcje edukacyjne w całej Polsce. Więcej informacji na www.wtrosceonature.com oraz www.psr.pl.

O Kraft Foods Polska S.A.

W Polsce firma obecna jest od 1992 roku. W jej portfolio znajdują się kawy: Carte Noire, Jacobs i Maxwell House, czekolady: Côte d’Or, Milka, Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT oraz ciastka: TUC, LU GO, LU Petitki i Petitki Lubisie, Pieguski, Złotokłose, Pierniczki Alpejskie i Delicje. Firma Kraft Foods Polska S.A. jest liderem na rynku kawy i ciastek w Polsce, zajmując jednocześnie wiodącą pozycję na rynku wyrobów czekoladowych*.