5. edycja konferencji Label Innovations, która odbyła się 2 kwietnia br. podczas targów Packaging Innovations, przebiegała w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, którym uczestnicy mogli dać upust podczas warsztatów kreatywnych.

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie zgromadziło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych, szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka? Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które można byłoby z powodzeniem wdrożyć do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających się na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęconych tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się: 

- Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów. Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.

- Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.

- Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych – Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.

- Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.

- Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet - Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.

- Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.

- Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze - Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągnięcie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations! 

 

Dowiedz się więcej o Label Innovations

 

Zobacz fotorelację z 5. edycji Label Innovations: 

 

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

Podsumowanie 5. edycji konferencji Label Innovations

 

Źródło: Etykiety.pl Etigraf