Jak podała eGospodarka: Handlowa hossa nie ominie w tym roku portali internetowych, giełd, sklepów i aukcji internetowych. Polscy internauci, jak czytamy w raporcie "E-commerce w Polsce 2006", nie tylko częściej niż w roku ubiegłym dokonują zakupów on-line, ale i chętniej przeznaczają na ten cel większą ilość pieniędzy. Według szacunków firmy badawczej Gemius SA, zainteresowanie internetowymi zakupami będzie systematycznie wzrastać.

Jak wynika z badań Gemius, w sklepach i na aukcjach internetowych z roku na rok przybywa kupujących. Od 2005 r. liczba internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w internecie, wzrosła o blisko jedna trzecią, z 41 proc. do 55 proc. Warto podkreślić, że wśród polskich konsumentów aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy - w tych pierwszych kupowało 77 proc. internautów, podczas gdy w tych drugich - 57 proc.

Co stanowi o przewadze aukcji? Ich użytkownicy na pierwszym miejscu wskazują niższe ceny (76 proc.), następnie duży wybór produktów (70 proc.) i możliwość kupowania o każdej porze (61 proc.). Jednak to w sklepach internetowych - na co wskazują wyniki badania zrealizowanego przez Gemius SA - polscy internauci zostawią więcej gotówki.


Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r.

Źródło: egospodarka.pl
Źródło: ''