Ile wart był polski rynek e-commerce w 2010 roku, a ile wydaliśmy na reklamę online? Infografikę o polskim internecie, na podstawie podsumowania Interaktywnie.com, przygotowała agencja GoldenSubmarine.

Polski internet w pigułce na infografice
Blisko 4 miliony użytkowników zyskał w 2010 roku Facebook. Nasza Klasa została wyceniona na 130 milionów euro, a marketerzy na reklamę online wydali w pierwszym półroczu 777 milionów złotych. Jednocześnie zbliżamy się granicy 2 milionów zarejestrowanych domen .pl. Jak wyglądał polski internet w mijającym roku?

Mijający rok był bardzo owocny dla polskiego internetu. Mimo echa kryzysu, wartość reklamy online wzrosła i ustabilizowała się. Widać też ogromny rozwój social media w Polsce, przede wszystkim Facebooka. Obecnie w serwisie jest zarejestrowanych ponad 4,5 miliona Polaków. Internetu nie ominęły również tak ważne wydarzenia, jak katastrofa w Smoleńsku, polityczne potyczki, wybory oraz powódź. Jak wyglądał polski internet w 2010 roku? Przedstawiamy pierwszą część podsumowania mijających dwunastu miesięcy.

777 milionów złotych
- tyle marketerzy wydali na reklamę online w pierwszym półroczu 2010 roku - wynika z badania IAB AdEx.

3,97 milionów
- o tyle wzrosła liczba realnych użytkowników Facebooka od stycznia do września 2010 roku. Serwis z 19. miejsca w rankingu najpopularniejszych stron w Megapanelu wskoczył na 11. pozycję. W ciągu dziewięciu miesięcy!

1 906 431
- tyle domen z końcówką .pl było zarejestrowanych na koniec trzeciego kwartału 2010 roku - donosi NASK. Z tym wynikiem Polska zajmuje piątą pozycję w Europie.

2,2 miliardy funtów
- tyle wart jest polski rynek e-commerce według eMarketera. Wyprzedzają nas między innymi Finlandia, Norwegia, Szwajcaria czy Szwecja, a do lidera europejskiego rynku - Wielkiej Brytanii - brakuje nam około 36 miliardów funtów.

18 procent
- o tyle wzrosły wydatki na reklamę online. Ten wynik plasuje Polskę w czołówce europejskich krajów, w których przyrost jest najszybszy - szacuje IAB Europe.

16,1 procent
- o tyle urośnie wartość polskiej reklamy internetowej w 2010 roku według Zenith Optimedia. W mijającym roku reklama internetowa stabilizowała się.

100 tysięcy złotych
- tyle wynosił budżet kampanii Burger King, do której zaangażowany został bloger Kominek. To pierwsza tak duża kampania z udziałem blogera.

20 tysięcy
- tyle sztuk iPadów sprzedało się w Polsce w mijającym roku. Globalnie w ciągu pierwszego kwartału sprzedaży urządzenie kupiło 4,5 miliona osób. A już w przyszłym roku światło dzienne ujrzy iPad 2.

Blisko 10 tysięcy
- tyle sklepów działa w polskiej sieci. Tak przynajmniej wynika z szacunków Sklepy24.pl. Najwięcej sklepów przybywa w kategorii Dziecko i Odzież.

130 milionów euro
- tyle warta jest Nasza Klasa według serwisu TechCrunch. W październiku serwis zelektryzował polski internet informacją, że NK jest na sprzedaż właśnie za taką kwotę.

Polska zajmuje 23. miejsce
wśród krajów, które notują najszybszy wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników Facebooka. Obecnie w serwisie konta ma 4,5 miliona Polaków.

85 procent
nastolatków kupuje w sieci. Najpopularniejszym miejscem do wydawania pieniędzy w internecie jest Allegro.pl.

78 procent osób
po 50. roku życia nie korzysta z internetu, mimo że ma dostęp do komputera. Wśród osób w wieku 16-49 lat z sieci korzysta 71 procent. Pod względem korzystania z sieci przez seniorów zajmujemy ostatnie pozycje wśród krajów Unii Europejskiej.

94 procent
polskich marketerów uważa Facebook za najlepszy serwis do działań reklamowych - wynika z badań Think Kong. Jednocześnie tylko 13 procent polskich marketerów uważa Naszą Klasę za serwis, w którym warto się reklamować.

55 procent Polaków
korzysta z internetu, a 60 procent gospodarstw domowych ma dostęp do internetu - wynika z danych GUS. Co trzeci internauta korzysta z komunikatora.

85 procent internautów
zamierza kupić świąteczny prezent w internecie. 92 procent z nich odwiedzi w tym celu Allegro.

8 tysięcy
- tyle publikacji w sieci pojawiło się w tym roku na temat krzyża pod pałacem prezydenckim. W tym 2 tysiące artykułów pojawiło się w portalach internetowych - zbadał NewsPoint.

72 procent
polskich użytkowników smartfonów wyszukuje informacje i na telefonie, i na komputerze - wynika z badania Mobile Exposure 2010, przeprowadzonym przez TVN Obop dla Orange.

Co piąty internauta
dostaje więcej, niż 11 niechcianych wiadomości mailowych dziennie. Ponadto również 90 procent internautów badanych przez Sare deklaruje, że subskrybuje newslettery.

250
- tyle mniej więcej serwisów społecznościowych działa w polskim internecie - szacuje Chip. Konta w społecznościach ma około 16 milionów Polaków. 31 procent internautów loguje się na swoje konta codziennie.


51,1 tysięcy złotych
- za taką cenę została sprzedana na Allegro domena Gmail.pl. Eksperci ocenili: nie warto było.

Ośmiu na dziesięciu
polskich internautów ogląda w sieci materiały wideo. Dla trzech czwartych użytkowników sieci nie jest to kontakt przypadkowy - wynika z opublikowanych w lutym wyników badania Audio i wideo w sieci, jakie przeprowadziły wspólnie Gemius, RMF FM i TVP.

41 członków
Platformy Obywatelskiej przed wyborami miało konta na Twitterze. W tym samym czasie "ćwierkało" tylko 18 posłów PiS i 6 posłów SLD.

300
- tylu internautów prowadziło największą w Polsce interaktywną relację z powodzi we Wrocławiu. Komunikacja opierała się przede wszystkim o blog Wrocław z Wyboru, który w czasie powodzi na Dolnym Śląsku zanotował 2,5 miliona odsłon.

21 procent
- tyle wyniósł ogólny spadek reklam w czasie żałoby narodowej (w porównaniu z innymi miesiącami). W czasie żałoby narodowej po 10 kwietnia najwięcej kampanii reklamowych wstrzymała branża turystyczna - wynika z badań Gemius.


Powiększony obraz - tutaj


Źródło: ''