Wszelkie działania związane ze zmianą strategii, wdrożeniem zmian opakowania lub etykiety, zmianą lub rozszerzeniem kanałów dystrybucyjnych zawsze są procesem kosztownym, związanym z dużym ryzykiem i często przyprawiającym właścicieli firm o ból głowy.

Realizacja koncepcji marki, czyli o trudnym procesie tworzenia marki produktowej

Jak przejść przez ten etap rozwoju płynnie, z maksymalnie zminimalizowanym ryzykiem oraz z gwarancją powodzenia? Odpowiedź jest prosta: zlecić zadanie doświadczonej agencji marketingowej. Ale barierą w realizacji tego procesu dla małych i średnich firm jest niejednokrotnie budżet, który często zaczyna się od kwoty 0,5 – 1 mln zł. Dlatego większość firm próbuje radzić sobie swoimi siłami, zlecając na zewnątrz te etapy procesu, których nie jest w stanie zrealizować (np. projektowanie graficzne opakowania, zamówienie opakowań i etykiet, realizacja partii próbnej produktu). W efekcie popełniają wiele kosztownych błędów, finalnie nie uzyskując w pełni zamierzonych celów. W natłoku innych obowiązków, zawodzi koordynacja całego procesu.

Taki scenariusz jest często rzeczywistością, ale czy koniecznością? Okazuje się, że coraz więcej polskich niewielkich firm może pochwalić się sukcesami we wdrażaniu nowych marek produktowych oraz zmianie strategii na skuteczniejszą. Jak to osiągnęli? 

Organizator Etykiety.pl Etigraf zaprasza na warsztaty Label Innovations w dniu 13 września 2018. Wydarzenie towarzyszy targom Festiwal Marketingu organizowanym w Centrum Targowo – Kongresowym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Warsztaty Label Innovations są dedykowane właścicielom oraz osobom zarządzającymi markami oraz małymi i średnimi firmami, brand managerom oraz pracownikom działów marketingu. Label Innovations opiera się na sprawdzonej wiedzy eksperckiej. Prelegentami są eksperci w dziedzinie opakowań: wykładowcy uniwersyteccy, technolodzy druku, projektanci opakowań, prawnicy i eksperci od projektów UE. Jest to jedyne wydarzenie szkoleniowe, podczas którego analizowane są prawdziwe case study polskich marek produktowych. Uczestnicy poprzednich edycji wydarzenia podkreślają, że jest to jedyne miejsce, gdzie o opakowaniach mówi się językiem praktyków w przystępny sposób oraz dostarcza ciekawych rozwiązań  i inspiracji. 

Podczas warsztatu „Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową” omawiany będzie proces zmiany strategii, wdrożenia nowej linii produktowej, proces realizacji nowego logo i opakowań na przykładzie polskiej marki produktów do dezynfekcji. Będzie to studium przypadku realizacji wdrożenia projektu strategicznego przy minimalnym wkładzie własnych nakładów producenta (zarówno finansowych, jak i zasobów osobowych), na przykładzie firmy Medisept. Będzie to historia współpracy właściciela marki oraz podmiotów zaangażowanych w projekt, z wyszczególnieniem punktów krytycznych, które zadecydowały o sukcesie produktu na rynku. W programie warsztatu znajdą się następujące zagadnienia: 

  • Pozycjonowanie produktu, a kreacja opakowania produktu na przykładach wdrożonych opakowań produktów konsumenckich, w tym marki Medisept (prelegenci: Jarosław Grzesica - Strateg w studiu THIS oraz Mateusz Bąkała - Dyrektor Kreatywny w studiu THIS)
  • Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową (prelegenci: Anita Czarniecka, Prezes Zarządu Etykiety.pl Etigraf oraz Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju)
  • Pozyskanie środków unijnych na realizację projektów wzorniczych (prelegent: Kamil Pączkowski - Design Director w studiu THIS)

Prelekcje odbędą się przy współudziale Doroty Jędruch – przedstawiciela firmy Medisept.

Ale to nie wszystkie zagadnienia, które poruszone będą podczas warsztatów Label Innovations. Z pełną tematyką można zapoznać się na stronie www.labelinnovations.pl

 

Źródło: Etykiety.pl Etigraf