Rekordowa Strefa Studenta. Znamy wyniki pierwszego etapu 8. edycji konkursu!
Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć Jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł „Strefie” wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: szatę graficzną, wrażenie oraz funkcjonalność i formę. Sam konkurs zyskał wiele na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom jest zdecydowanie wyższy. Organizatorzy i Jury przyznają, że tak wyrównanej rywalizacji jeszcze nie było.

Ósma edycja konkursu na projekt opakowania „Strefa Studenta” przekroczyła najśmielsze oczekiwania.
- „Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący, liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400%, a to dziesięciokrotnie więcej niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna „Strefa” to wielki sukces” - przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.
Tak dynamiczny wzrost zainteresowania konkursem nie jest dziełem przypadku. Punktem wyjściowym do rozwoju było nieustanne słuchanie osób zaangażowanych w konkurs na różnych jego etapach. Wprowadzone innowacje każdego roku dawały wymierne efekty. Konkurs szybko nabierał rangi i już kilka edycji temu stał się atrakcyjny dla sponsorów, uczestników i patronów medialnych.
Rozmaitość koncepcji i szeroki wachlarz projektów nagrodzonych przejściem do drugiego etapu jest szczególnie ważny z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat bacznie przygląda się „Strefie Studenta”, a wielokrotnie tuż po „Packaging Innovations” firmy podpisują porozumienia i umowy z twórcami projektów. Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne, i innowacyjne koncepcje.
Kolejną istotną zmianą jest zmiana sposobu oceniania prac. Od tego roku Jury, złożone ze specjalistów z branży, szczegółowo przyglądało się przesłanym pracom już od pierwszego etapu konkursu. Wszyscy zgodnie przyznają, że te zmiany wprowadziły konkurs na wyższy poziom. Zwiększenie zaangażowania Jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.
Po długich i intensywnych obradach Jury w składzie: Beata Wielgat (Poligrafika), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga (Takt), Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), podjęło decyzję, że do drugiego etapu zakwalifikowali się:
W kategorii Wrażenie:
- Bartosz Świątkowski za projekt "Opakowanie na płytę inspirowane miastem",
- Inez Hinczewska za projekt "CHEESE&MOUSE",
- Karolina Plac za projekt "Seria opakowań na kosmetyki Cosmic",
- Klaudia Pierzchała za projekt "Zestaw artystyczny",
- Olaf Stachurski za projekt "Prowansja".
W kategorii Szata Graficzna:
- Angelika Zwolińska za projekt "Opakowanie na paluszki w polewie truskawkowej Bocotto",
- Karolina Plac za projekt "Aves",
- Maria Firsova za projekt "Sweety Corn",
- Mateusz Rydz za projekt "Creative Doodles",
- Mikołaj Chrostowski za projekt "Remedi".
W kategorii Funkcjonalność i Forma:
- Agata Bugalska za projekt "Zołzy - opakowanie dla życiowo wymagających",
- Dawid Fik za projekt "Demeter",
- Klaudia Pierzchała za projekt "Opakowanie na cukierki",
- Małgorzata Kosicka za projekt "Paris",
- Natalia Płoskonka za projekt "SEMIC".
Kolejność wyników została podana alfabetycznie.
Gratulujemy serdecznie laureatom pierwszego etapu. Drugi odbędzie się 2-3 kwietnia podczas Targów Packaging Innovations w EXPO XXI w Warszawie.
Dowiedz się więcej o Strefie Studenta
Źródło: Targi w Krakowie