Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć Jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł „Strefie” wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: szatę graficzną, wrażenie oraz funkcjonalność i formę. Sam konkurs zyskał wiele na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom jest zdecydowanie wyższy. Organizatorzy i Jury przyznają, że tak wyrównanej rywalizacji jeszcze nie było.

Rekordowa Strefa Studenta. Znamy wyniki pierwszego etapu 8. edycji konkursu!

Ósma edycja konkursu na projekt opakowania „Strefa Studenta” przekroczyła najśmielsze oczekiwania.

- „Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący, liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400%, a to dziesięciokrotnie więcej niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna „Strefa” to wielki sukces” przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.

Tak dynamiczny wzrost zainteresowania konkursem nie jest dziełem przypadku. Punktem wyjściowym do rozwoju było nieustanne słuchanie osób zaangażowanych w konkurs na różnych jego etapach. Wprowadzone innowacje każdego roku dawały wymierne efekty. Konkurs szybko nabierał rangi i już kilka edycji temu stał się atrakcyjny dla sponsorów, uczestników i patronów medialnych.

Rozmaitość koncepcji i szeroki wachlarz projektów nagrodzonych przejściem do drugiego etapu jest szczególnie ważny z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat bacznie przygląda się „Strefie Studenta”, a wielokrotnie tuż po „Packaging Innovations” firmy podpisują porozumienia i umowy z twórcami projektów. Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne, i innowacyjne koncepcje.

Kolejną istotną zmianą jest zmiana sposobu oceniania prac. Od tego roku Jury, złożone ze specjalistów z branży, szczegółowo przyglądało się przesłanym pracom już od pierwszego etapu konkursu. Wszyscy zgodnie przyznają, że te zmiany wprowadziły konkurs na wyższy poziom. Zwiększenie zaangażowania Jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.

Po długich i intensywnych obradach Jury w składzie: Beata Wielgat (Poligrafika), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga (Takt), Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group), podjęło decyzję, że do drugiego etapu zakwalifikowali się:

 

W kategorii Wrażenie: 

  • Bartosz Świątkowski za projekt "Opakowanie na płytę inspirowane miastem",
  • Inez Hinczewska za projekt "CHEESE&MOUSE",
  • Karolina Plac za projekt "Seria opakowań na kosmetyki Cosmic",
  • Klaudia Pierzchała za projekt "Zestaw artystyczny", 
  • Olaf Stachurski za projekt "Prowansja".



W kategorii Szata Graficzna:

  • Angelika Zwolińska za projekt "Opakowanie na paluszki w polewie truskawkowej Bocotto",
  • Karolina Plac za projekt "Aves",
  • Maria Firsova za projekt "Sweety Corn",
  • Mateusz Rydz za projekt "Creative Doodles",
  • Mikołaj Chrostowski za projekt "Remedi".



W kategorii Funkcjonalność i Forma:

  • Agata Bugalska za projekt "Zołzy - opakowanie dla życiowo wymagających",
  • Dawid Fik za projekt "Demeter",
  • Klaudia Pierzchała za projekt "Opakowanie na cukierki",
  • Małgorzata Kosicka za projekt "Paris",
  • ​Natalia Płoskonka za projekt "SEMIC".

 

Kolejność wyników została podana alfabetycznie.

 

Gratulujemy serdecznie laureatom pierwszego etapu. Drugi odbędzie się 2-3 kwietnia podczas Targów Packaging Innovations w EXPO XXI w Warszawie. 

 

Dowiedz się więcej o Strefie Studenta

 

Źródło: Targi w Krakowie