Rusza nowa edycja konkursu dla studentów i projektantów opakowań Recreate Packaging 2014
Koncern Stora Enso oraz fiński Uniwersytet Aalto ogłosiły otwarcie konkursu Recreate Packaging 2014, skierowanego do projektantów opakowań z całego świata. Jego ideą w obecnej edycji jest tworzenie nowych, bazujących na surowcach odnawialnych rozwiązań w zakresie opakowań przydatnych w podróży.


Nowa edycja konkursu Recreate Packaging wystartowała 2 września br., a zgłoszenia będą przyjmowane do 31 stycznia 2014. Szczegółowe zasady udziału w konkursie są dostępne na stronie internetowej http://www.recreatepackaging.com. Uczestnicy proszeni są o wybór trzech środków pielęgnacyjnych/kosmetycznych, jakie ich zdaniem są niezbędne podczas podróży, oraz zaproponowanie projektu ich opakowania. Wymagane materiały, jakie mogą zostać użyte do jego wykonania, także można znaleźć w specyfikacji konkursowej.
Zaproszenie dla profesjonalistów i studentów
Organizatorzy konkursu Recreate Packaging 2014 zapraszają do udziału zarówno osoby profesjonalnie zajmujące się projektowaniem, jak też studentów projektowania z uniwersytetów i akademii sztuk pięknych z całego świata. „Wierzymy, że międzynarodowy i zróżnicowany charakter konkursu stanie się inspiracją dla wielu ambitnych projektantów, poszukujących nowych dróg rozwoju opakowań w różnych kategoriach produktowych” – mówi prof. Mikko Koria, zaangażowany w program International Design Business Management (IDBM) realizowany przez Szkołę Biznesu działającą przy Uniwersytecie Aalto.
Za sprawą konkursu Recreate Packaging, firma Stora Enso chce zachęcić projektantów z całego świata do tworzenia nowych koncepcji opakowań oraz do zapoznania się z odnawialnymi, bazującymi na włóknach materiałami opakowaniowymi. Zdaniem firmy konkurs jest znakomitą okazja do zaproponowania projektu opakowania „podróżnego”, które przyciągnie uwagę konsumenta, a jednocześnie stworzy nowe możliwości rynkowe dla znajdującego się w środku produktu. Inną zachętą są czekające na zwycięzców atrakcyjne nagrody, w tym za zdobycie pierwszego miejsca, wynosząca 8 tys. euro.
Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com