Do 2011 roku dochody na rynku reklamy internetowej w USA osiągną wartość 50,3 miliarda dolarów.

To ponad dwukrotnie więcej niż w minionym roku (21,7 miliarda dolarów) - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na prognozę firmy badawczej Yankee Group.

Wzrost ma zostać uzyskany dzięki zwiększającej się liczbie odbiorców, rozwojowi nowych form reklamy, a także powstaniu nowych modeli wydawniczo-biznesowych, które pomogą w sprzedaży interaktywnych reklam.

Chociaż wydatki reklamodawców na internet stale i w dużym tempie się zwiększają, to jak na razie wciąż stanowią niewielki odsetek ich reklamowych budżetów. Według Yankee Group, pomimo tego, że internet stanowi 20 procent całkowitej konsumpcji mediów za oceanem, to wydatki firm na reklamę w sieci stanowią tylko 7,5 procenta ich budżetów. Najbliższe trzy lata mają przynieść tutaj wzrost do 15 procent.

Źródło: MediaPost Publications
Źródło: ''