Data publikacji: .

Z dniem 1 stycznia 2025 r., po węgierskiej firmie Reményi Verpackungen, polski Silny & Salamon stał się najnowszym członkiem europejskiej sieci PackSynergy dla sprzedawców opakowań średniej wielkości, zarządzanych przez właścicieli. Dzięki tej ekspansji, PackSynergy ma obecnie wpływową pozycję na kluczowym rynku polskim, co jeszcze bardziej umacnia jej pozycję w Europie Wschodniej.



"Cieszymy się, że możemy powitać tę polską firmę rodzinną w naszej grupie" – powiedział Thomas A. Baur, Prezes Zarządu PackSynergy. "Silny & Salamon to innowacyjna, dynamiczna firma, która wzmocni i tak już pokaźne kompetencje naszej grupy, a w szczególności wesprze sieć o dodatkowe segmenty produktowe."

Firma Silny & Salamon została założona w 1989 roku i niezawodnie obsługuje polski rynek, specjalizując się w plombach zabezpieczających, zamknięciach do torebek oraz maszynach pakujących. Jednym z głównych obszarów działalności jest biznes z rozwiązaniami Sealed Air Autobag, które jako pierwsze zostały wprowadzone do Polski przez firmę Silny & Salamon. Oprócz tego firma posiada dobrze rozwiniętą sieć europejskich partnerów, co jeszcze bardziej zwiększy siłę i zasięg Grupy PackSynergy.

Ewa Knapińska, COO Silny & Salamon, uważa za zaszczyt dołączenie do europejskiej sieci opakowań PackSynergy. "Silny & Salamon jest teraz nie tylko rzetelnym i godnym zaufania partnerem na rynku polskim, ale i w całej Europie. Traktujemy decyzję o dołączeniu jako krok, który pomoże nam szybciej się rozwijać i być lepszym sojusznikiem dla naszych klientów. Jako część sieci PackSynergy możemy w przyszłości zapewnić im jeszcze więcej, jeśli chodzi o pakowanie i zabezpieczanie. Chcemy dzielić się doświadczeniem i naszym doskonałym portfolio produktowym, zbierać informacje o rynku opakowań i trendach oraz angażować się w aktywne networking. W zamian wierzymy, że nasze członkostwo pomoże nam w zdobyciu nowej wiedzy, wsparciu marketingowym, dostępie do nowych dostawców, a także nowych możliwościach cross-sellingu "– wyjaśniła Knapińska, zapytana o podsumowanie swoich oczekiwań.

"Przewaga konkurencyjna PackSynergy nie ogranicza się do międzynarodowego portfolio dostawców i europejskiej platformy sprzedaży, ale obejmuje również efektywną interakcję i żywotną społeczność w ramach sieci" – podkreślił Baur. "Żyjemy w trudnych ekonomicznie czasach, a aktywa, które oferuje sieć, są niewątpliwie atrakcyjne. Dzięki naszym profesjonalnie zarządzanym strukturom, każda firma z osobna czerpie korzyści z przewagi opartej na wiedzy, a także z korzyści grupowych" – kontynuował.

Według Baura, PackSynergy realizuje strategię zrównoważonego wzrostu, której celem jest bycie reprezentowanym w każdym kraju w Europie. "Zależy nam na tym, aby uniknąć sytuacji, w których dochodzi do rywalizacji, dlatego upewniamy się, że nowi członkowie mają odpowiednie nastawienie" – podkreślił. Postrzega on niesłabnącą popularność odnoszącej sukcesy sieci jako wyraźny znak jej pozycji jako marki sieciowej, która zapewnia hurtownikom opakowań średniej wielkości w całej Europie podstawowy instrument wzrostu. Thomas A. Baur nie ma wątpliwości: "Łączymy lokalną siłę z międzynarodowym zasięgiem".