Firma Smurfit Kappa, lider w dziedzinie opakowań, zainaugurowała nowy konkurs w ramach swoich działań dążących do rozwiązania jednego z największych wyzwań w branży: minimalizacji ilości odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego dnia.

Smurfit Kappa wzywa do rozwoju zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych przyszłości

Opakowania stanowią prawie 40% zapotrzebowania na tworzywa sztuczne w Europie1. Smurfit Kappa rzuca wyzwanie projektantom, inżynierom, wynalazcom i myślicielom - zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią - do opracowania innowacyjnego produktu ograniczającego ilość odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego roku.

 

Dwa wyzwania konkursowe to:

  1. Opracowanie alternatywy dla folii kurczliwej, którą owija się palety w celu ich zabezpieczenia podczas przechowywania i transportu.
  2. Opracowanie opakowania na czekoladki wykonanego w 100% z papieru i z zabezpieczeniem termicznym, które można wykorzystać w kanale eCommerce.

 

Konkurs trwa do 29 marca 2019 r.

Zgłaszający z całego świata mogą przedstawiać swoje pomysły na jedno lub oba wyzwania. Zwycięzca każdego wyzwania otrzyma nagrodę w wysokości 8 000 euro, a jego pomysł zostanie zaprezentowany podczas Smurfit Kappa Innovation Event, które odbędzie się w maju 2019 r.

- "Projektowanie opakowań odgrywa zasadniczą rolę w zmniejszaniu ilości odpadów wytwarzanych w codziennym życiu i w zapewnianiu bardziej zrównoważonej przyszłości. Celem konkursu Better Planet Packaging Design Challenge jest zainspirowanie światowej społeczności projektantów do pracy nad konkretnymi problemami w zakresie zrównoważonego projektowania opakowań. Z niecierpliwością czekamy na możliwość obejrzenia zgłoszeń oraz wybranie pierwszych, zwycięskich innowacyjnych rozwiązań w naszym konkursie" - mówi Arco Berkenbosch, Wiceprezes ds. innowacji i Rozwoju.

W roku 2019 inaugurujemy konkurs Design Challenge, który jest kluczowym aspektem w ramach działań Smurfit Kappa Better Planet Packaging (BPP).

Rozpoczęta we wrześniu 2018 inicjatywa (BPP), leży w centralnym punkcie strategii biznesowej firmy. Jej celem jest dostarczenie przełomowych rozwiązań w branży opakowań w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

 

Więcej informacji na temat wyzwania oraz jak składać zgłoszenia można znaleźć tutaj

 

1 Sprawozdanie Komisji Europejskiej: Europejska strategia na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym

 

Źródło: Smurfit Kappa