Innowacyjne rozwiązania na rynku etykiet samoprzylepnych gwałtownie rozszerzają ich funkcjonalność. Etykiety open-close szturmem podbijają sektor spożywczy. Otwórz i zamknij, a produkt zawsze będzie świeży i nigdy się nie rozsypie.

Sposób na świeżość – etykiety open-close
Ekspansja
Etykiety samoprzylepne typu open-close, są wykonane z surowców, które umożliwiają ich wielokrotne odklejanie i przyklejanie. Odpowiednio dobrane materiały wierzchnie oraz różnego rodzaju kleje sprawiają, że oprócz podstawowych funkcji takich jak: oznakowanie produktu, informowanie czy wzmacnianie przekazów marketingowych, etykieta open-close jest również elementem „mechanizmu” zamykającego opakowanie. Dzięki swym właściwościom może zabezpieczać świeżość produktu, chroniąc go przed utratą aromatu czy chrupkości, lub też po prostu uniemożliwia jego rozsypanie. – Dotychczas wielorazowe przylepce stosowane były głównie w branżach kosmetycznej lub chemicznej – zauważa Iryna Ivanowa z amerykańskiego koncernu Fasson Avery Dennison. – To ograniczenie spowodowane było głównie, właściwościami klejów nie spełniających odpowiednich norm bezpieczeństwa. Obecnie na rynku jest coraz więcej materiałów, które mają certyfikaty i mogą być stosowane w bezpośrednim kontakcie z żywnością. Od 2007 roku, tylko w Europie Środkowo-Wschodniej corocznie odnotowujemy wzrost sprzedaży etykiet typu open-close na poziomie 12 %.

Na okruszki i na wilgoć
Poszerzona funkcjonalność etykiet w połączeniu z bezpiecznymi dla żywności surowcami tłumaczy rosnącą popularność etykiet typu open-close w branży spożywczej. W ten sposób coraz częściej zabezpieczane są zamknięcia przypraw, makaronów, ryżów, a nawet kawy. Ostatnio pojawiły się także różnego rodzaju ciastka, które możemy chronić przed utratą świeżości dzięki dokładnemu powtórnemu zaklejeniu opakowania. – Rynek spożywczy jest bardzo wymagający – przyznaje Krystyna Dziewanowska, kierownik działu handlowego w drukarni ORION.
– Oprócz norm bezpieczeństwa musimy również precyzyjnie dobierać poszczególne surowce tak, by etykieta jak najdłużej spełniała swoją funkcję. Dla produktów, które pakowane lub przechowywane są w niskich temperaturach stosuje się materiały wierzchnie odporne na wilgoć, są też takie, które z łatwością wytrzymają wysokie temperatury. Etykiety na produktach sypkich wykonywane są z surowców, których właściwości odlepne nie zmniejszają się radykalnie pod wpływem przyklejania się do nich okruszków, pyłków czy kurzu. Wrogiem wielokrotnego przyklejania jest również tłuszcz, ale i ten problem rozwiązują nowoczesne technologie.

Piękna jak zawsze
Etykieta open-close poza swoją szczególną funkcją, wciąż pozostaje narzędziem wzmacniającym komunikaty pro-sprzedażowe. Możemy więc korzystać ze wszelkiego typu uszlachetnień jak np. metalizowane kolory, tłoczenia, błyszczące lakiery. Hitem są etykiety przezroczyste, dzięki którym bez otwierania możemy mieć w Gląd w zawartość opakowania. Możliwości jest wiele. W końcu to co funkcjonalne może być również estetyczne i zachęcające do zrobienia zakupów. Nic więc dziwnego, że rynek spożywczy chętnie wykorzystuje walory nowoczesnych etykiet open-close.

ORION Znakowanie Towarów Sp. z o.o. to wrocławska drukarnia specjalizująca się w wykonywaniu najwyższej jakości etykiet samoprzylepnych. Spółka jest obecna na polskim rynku od 10 lat, co pozycjonuje ją w gronie najbardziej doświadczonych i renomowanych dostawców rozwiązań znakowania towarów w Polsce.

Zastosowanie zaawansowanej technologii fleksograficznej pozwala na profesjonalne wykonywanie etykiet
o różnorodnych parametrach. W ofercie drukarni Orion są min. etykiety wielobarwne 8-kolorowe, złocone, tłoczone i lakierowane. Przygotowywane są również wydruki na materiałach ultra-przezroczystych; w technologii dwustronnego druku wstęgi lub wgrzewania foli holograficznych; oraz przy użyciu farb światłotrwałych i termoczułych. Ponadto drukarnia wykonuje etykiety z nadrukiem wypukłym w języku Braille’a.



Źródło: ''