10 marca w Poznaniu odbyło się rozstrzygnięcie 8. edycji konkursu na najlepsze opakowanie roku Art of Packaging, organizowanego przez redakcję miesięcznika Packaging Polska. Stora Enso, producent wysokiej jakości materiałów opakowaniowych, była – obok KBA – jednym z dwóch partnerów głównych tego wydarzenia. Firma patronowała również kategorii „Opakowanie urody”, w której nagrodzono najlepsze opakowania kosmetyczne – zarówno w edycji „Debiuty” jak i „Professional”.

Stora Enso partnerem głównym konkursu dla projektantów opakowań Art of Packaging 2014
Art of Packaging to konkurs organizowany od 2006 roku i skierowany do szeroko rozumianego grona projektantów opakowań, zarówno tych dostępnych komercyjnie, jak też amatorskich. Zgodnie z mottem „Perły wśród opakowań”, jury konkursowe stara się nagradzać i wyróżniać najbardziej innowacyjne, twórcze, estetyczne i niesztampowe opakowania realizowane z zastosowaniem różnych podłoży, technik drukowania i uszlachetniania.

Firma Stora Enso, która – w ramach działu Renewable Packaging – jest jednym z liderów rynkowych w obszarze materiałów opakowaniowych, wspiera Art of Packaging od 2010 roku. Mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska: „Produkcja materiałów opakowaniowych to jeden z filarów działalności naszego koncernu, na który w dużym stopniu chcemy stawiać także w przyszłości. Rynek ten jest nam od niedawna jeszcze bliższy – w grudniu w Warszawie powstało Centrum Obsługi Klienta działu Renewable Packaging. Dlatego naturalnym dla Stora Enso jest inicjowanie – jak w przypadku naszego własnego konkursu Recreate Packaging – czy też wspieranie różnych inicjatyw związanych z tym segmentem. Nasze rosnące zaangażowanie w konkursie Art of Packaging jest tego najlepszym przykładem. W tym roku – poza statusem partnera głównego – postanowiliśmy objąć naszym patronatem także dwie nagrody za najlepsze projekty w kategorii „Opakowanie urody” – zarówno w edycji Debiuty jak i Professional.

Pierwsza z wymienionych jest skierowana do studentów oraz absolwentów szkół i uczelni, związanych z projektowaniem i produkcją opakowań. W kategorii „Opakowanie urody” należało wykonać projekt opakowania kosmetycznego na bazie dostarczonego przez Stora Enso Polska kartonu Ensocoat. Spośród zgłoszonych prac jury postanowiło uhonorować Marię Magdalenę Ciślak z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu za projekt pt. „Crackle”, wykonany dla marki Sephora. Powstał on z myślą o stworzeniu uniwersalnej rodziny opakowań dla najczęściej stosowanych damskich kosmetyków. Jak podkreślono w werdykcie jury, poza nietuzinkową formą, przy ich projektowaniu we właściwy sposób uwzględniono technologię produkcji opakowań kosmetycznych, funkcję wystawienniczą oraz względy ekonomiczne. Odpowiednio wykorzystano też właściwości kartonu Ensocoat – dzięki temu powstały opakowania o ciekawym kształcie i niecodziennej formie.

W edycji „Professional” biorą udział profesjonaliści: agencje reklamowe, drukarnie, producenci opakowań oraz zleceniodawcy i właściciele marek. Co istotne, zgłaszane tu opakowania pochodzą z rzeczywistej partii produkcyjnej, kierowanej do sprzedaży rynkowej. W tym roku za najlepsze profesjonalne opakowanie kosmetyczne, wykonane na bazie kartonu, jury Art of Packaging uznało ex aequo dwa projekty. Pierwszy – zestaw upominkowy kosmetyków do ciała „Milk and Honey”, zaprojektowany i wprowadzony na rynek przez Oriflame Cosmetics – zgłosiła i wyprodukowała firma MMP Neupack Polska. Drugi – satynowe opakowanie na krem przeciwzmarszczkowy – na zlecenie Spółdzielni Inwalidów Świt zaprojektowała firma Imagine, a wydrukowała i zgłosiła do konkursu drukarnia Intropak.

Podczas uroczystej gali konkursowej odbywającej się 10 marca w Poznaniu, nagrody w imieniu Stora Enso Polska wręczał Piotr Kuzebski. „Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i wyróżnionym tegorocznej edycji konkursu. Zarówno zgłoszone jak i nagrodzone prace pokazują, że jego poziom stale rośnie a na rynek trafiają opakowania coraz ciekawsze i coraz bardziej innowacyjne. Cieszymy się, że jako producent najwyższej klasy materiałów podłożowych możemy w tym procesie aktywnie uczestniczyć, wspierając zarówno producentów jak i odbiorców opakowań oraz angażując się w tak ciekawe projekty jak Art of Packaging” – podsumowuje dyrektor zarządzający Stora Enso Polska.

Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com