W nawiązaniu do pojawiających się oczekiwań i sugestii klientów, Stora Enso planuje wprowadzić na rynek udoskonaloną wersję kartonu Ensocoat, przeznaczonego do zastosowań graficznych oraz produkcji opakowań luksusowych. Ma ona oferować lepsze parametry tego podłoża w kontekście białości, możliwości zadruku i finalnej obróbki, a w rezultacie – zapewnić bazującym na niej produktom jeszcze większą atrakcyjność wizualną.

Stora Enso udoskonala kartony z serii Ensocoat

- „Naszym celem jest wyznaczanie standardów jakościowych w obszarze kartonów wykonanych z włókien pierwotnych oraz utrzymanie pozycji preferowanego partnera biznesowego dla klientów i właścicieli marek z segmentów premium. Aby temu sprostać, nasz flagowy karton – Ensocoat – został ponownie udoskonalony i poprawiony – mówi Eva Lundqvist, menedżer produktu w firmie Stora Enso. – Opakowanie luksusowe zazwyczaj uwzględnia różne rodzaje uszlachetnień, m.in. tłoczenie folią czy efekty specjalne, których wykonanie wymusza na dostawcy podłoża spełnienie rygorystycznych wymogów pod względem gładkości, białości czy możliwości poddania go zginaniu. Za sprawą nowej, wzbogaconej wersji Ensocoat chcemy zaoferować naszym klientom karton, zapewniający najwyższy poziom atrakcyjności wizualnej spośród wszystkich tego typu materiałów dostępnych na rynku. Jego kluczowymi właściwościami technicznymi są białość i wysoka jakość, jednak tę pierwszą postrzegamy też jako parametr decydujący o estetyce. Skłaniają nas do tego również opinie, jakie pozyskujemy od naszych klientów i udziałowców”.

Kartony z serii Ensocoat stosowane są na całym świecie przy wymagających aplikacjach graficznych oraz przy produkcji opakowań luksusowych dla takich produktów jak: kosmetyki, perfumy, szampany, wyroby spirytusowe czy czekolady. Seria Ensocoat charakteryzuje się przede wszystkim proekologicznością. Kartony takie wykonane są z materiałów odnawialnych. Ensocoat to przedstawiciel kartonów kategorii SBS, która obejmuje podłoża o najwyższej jakości, wykonane z czystych włókien pierwotnych. Jest to marka obecna na rynku od lat 60-tych ubiegłego wieku. Receptura kartonu jest obecnie modyfikowana po raz kolejny, by sprostać stale zmieniającym się trendom rynkowym i oczekiwaniom odbiorców. Światowa premiera nowej wersji Ensocoat będzie miała miejsce na majowych targach Interpack 2017 w Düsseldorfie, na których Stora Enso pojawi się z własnym stoiskiem (nr B20 w pawilonie 9). Pierwsze produkty wykonane z jego udziałem można było zobaczyć podczas mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym Lahti 2017, których nordycki koncern był głównym sponsorem.

 

Więcej o Stora Enso

 

Źródło: Stora Enso