Producent puszek do napojów, Ball Packaging Europe, spółka Ball Corporation, po raz kolejny potwierdziła swoją wiodącą pozycję producenta innowacyjnych opakowań napojów. W niemieckiej fabryce Ball Packaging Europe oficjalnie zaprezentowano system wielokrotnego zamknięcia puszki.

Światowy sukces: zamykane puszki do napojów od Ball Packaging Europe podbijają rynki
Linia do produkcji najnowszego wynalazku, Ball Resealable End (BRE), wciąż zyskuje uznanie, ponieważ światowe zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania wciąż rośnie. Ball Resealable End rozwiązuje problem zamknięcia puszki z napojem, po jej otwarciu, bez zmiany jej cylindrycznego kształtu. Klienci tacy jak Coca-Cola oraz Hansen już wprowadzili nową technologię na rynkach amerykańskich i europejskich. Oprócz BRE, Ball oferuje dwa inne rozwiązania dotyczące zamknięć puszek: Alumi-Tek Bottle oraz Jumbo Cap Can.

Ball Resealable End (BRE) to zamknięcie aluminiowej puszki z integrowanym, płaskim, plastikowym mechanizmem otwarcia. Takie rozwiązanie utrzymuje klasyczny, cylindryczny kształt puszki, co stanowi jego kluczową zaletę logistyczną: puszki z systemem BRE mogą być przechowywane i ustawiane gęsto obok siebie. Podobnie jak standardowe zamknięcie puszki, BRE tworzy całkowitą barierę nieprzepuszczalną dla światła i powietrza, dzięki czemu napój zachowuje jakość i świeżość, oraz może być przechowywany przez dłuższy czas. Nie ma możliwości ingerencji w mechanizm zamykający, dzięki czemu konsument może sprawdzić, czy zamknięcie nie zostało naruszone przed pierwszym otwarciem. Aby otworzyć lub ponownie zamknąć puszkę, należy przesunąć kciukiem plastikowy element zamykający .

Podobnie jak pozostałe puszki do napojów, opakowania typu BRE mogą być łatwo i w pełni poddane recyklingowi. Ponieważ ilość plastiku użyta do produkcji mechanizmu zamykającego jest niewielka, nie zmienia ona możliwości powtórnego przetworzenia puszki. Od samego początku prace nad opakowaniem typu BRE skupiły się na dwóch kluczowych elementach: z jednej strony klient powinien móc zamknąć i otworzyć puszkę z łatwością; z drugiej warunkiem koniecznym jest zapewnienie szczelności przy zamykaniu oraz stabilności ciśnienia puszki.

Sukces Ball Resealable End już przewyższył oczekiwania, a pierwsza komercyjna linia osiągnęła pełne moce produkcyjne. Jako prekursor tego rozwiązania, Coca-Cola zaczęła sprzedawać swój napój energetyczny 'Burn' w supermarketach oraz na stacjach benzynowych we Francji w 2008. Dziś napój 'Burn' w zamykanych puszkach jest dostępny równieżw Holandii i Szwajcarii. Pod koniec 2009 roku Coca-Cola wprowadziła ten wygodną puszkę BRE również na rynek meksykański. W tym samym roku Hansen wprowadził w USA napoje energetyczne Monster w zamykanych puszkach Ball o pojemności 550 ml. - Ball Resealable End osiągnął sukces, ponieważ spełnia wymagania naszych klientów - wyjaśnia Rob Miles, Vice-prezes ds. sprzedaży i marketingu w Ball Packaging Europe. - W przyszłości chcielibyśmy rozszerzyć dostępność naszych innowacyjnych rozwiązań. - Obecnie Ball produkuje około 125 milionów zamknięć do puszek rocznie w Haslach, w Niemczech. Ponieważ pierwsza maszyna produkcyjna osiąga przerób zbliżony do maksymalnej mocy, producenci puszki w 2012 roku planują uruchomić drugą maszynę..

Nie tylko klienci Ball są pod wrażeniem nowego opakowania: w 2009 zamknięcie Ball Resealable End otrzymało liczne nagrody, w tym Nagrodę dla Puszki Roku oraz "Best in Metal Award". Innowacji przyznano także inne międzynarodowe wyróżnienia, takie jak IMDA Technical Award 2010 oraz AmeriStar Award 2010.

Zamknięcie Ball Resealable End to rewolucja na rynku puszek do napojów, ponieważ po raz pierwszy udało się nam stworzyć rozwiązanie rynkowe, które nie zmienia klasycznego kształtu puszki, zachowując łatwość transportu oraz walory ekologiczne - wyjaśnia Miles. Możliwość ponownego zamykania stwarza nowe możliwości marketingowe dla naszych klientów.

Nowoczesne dostępne rozwiązania zamykające
Ball zajął pozycję wiodącego producenta zamykanych puszek, oferując dwa kolejne rozwiązania: Alumi-Tek Bottle oraz Jumbo Cap Can. Przedstawione w 2007 Alumi-Tek Bottle to wąskie opakowanie łączące zalety klasycznej puszki do napojów z zaletami butelki. , która w pełni podlega recyklingowi, szybko się chłodzi i jest niezwykle wygodna. Butelki premium, dostępne w wielu pojemnościach, aż do 500 ml, mogą służyć do sprzedaży piwa, napojów energetycznych, kawy oraz napojów funkcjonalnych. We wrześniu 2010 Coors Light i Ball wprowadzili butelki premium 'Silver Bullet Aluminum Pint' typu Alumi-Tek w Stanach Zjednoczonych.

W przeciwieństwie do poprzedników, większa puszka typu Jumbo Cap posiada zamknięcie w nieco bardziej industrialnym stylu. Nacelowana jest na mężczyzn i ich ulubione napoje, w tym piwo i napoje energetyczne. Puszka Jumbo Cap jest dostępna w większych objętościach niż butelki Alumi-Tek, aż do jednego litra. Monster Energy i DUB, wspierające środowisko motorowe, wykorzystały zalety dużego opakowania. Wspólnie stworzyły nowy napój energetyczny na jesieni 2009. Puszka Cap Can o pojemności 950 ml , daje duże możliwości marketingowe. W tym projekcie w niezwykle atrakcyjny sposób połączono obie marki, aby przyciągnąć fanów 'Custom Cars'.

Ball Resealable End jest wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy Ball Packaging Europe, Coca-Cola oraz Bound2B B.V., innowacyjnej spółki z siedzibą w Holandii. Dyrektor oraz udziałowiec Bound2B B.V., Antonio Perra, stworzył zamknięcie, które następnie dopracowano we współpracy z Ball Packaging Europe i przygotowano do wprowadzenia na rynek.


Źródło: ''