Tegoroczne targi InPrint odbywały się w dniach 15-17 listopada w Mediolanie, skupiając specjalistów z całego świata, zainteresowanych zastosowaniem technologii poligraficznych (m.in. cyfrowego druku inkjetowego) w różnych gałęziach przemysłu. Agfa Graphics - jako dostawca kompleksowych rozwiązań z tego obszaru (software, atramenty, maszyny) - bierze udział w powyższej imprezie od pierwszej jej edycji, aktywnie ją wspierając także poprzez obecność na wystawie i towarzyszących jej konferencjach.

Targi InPrint 2016  - przemysłowe rozwiązania Agfa Graphics

Trzeci raz z rzędu wśród ponad 120 wystawców targów InPrint znalazła się firma Agfa Graphics. Na targach pełniła ona rolę zarówno sponsora-ambasadora wydarzenia, jak i wystawcy i aktywnego uczestnika odbywających się tam również konferencji. Te ostatnie cieszyły się dużym zainteresowaniem, dotykając wielu zagadnień związanych z szeroko rozumianym drukiem przemysłowym.

W pierwszym dniu targów, w ramach tzw. Showcase Theatre przedstawiciel Agfa Graphics – Rudi Lamproye wystąpił z referatem zatytułowanym „Jak tworzyć wartość dodaną poprzez zastosowanie przemysłowego druku cyfrowego”. Wskazywał w nim na konieczność budowania właściwej, partnerskiej relacji pomiędzy ekspertami z branży poligraficznej oraz specjalistami ds. konkretnych aplikacji, reprezentującymi poszczególne gałęzie przemysłu. Zdaniem prelegenta jest ona kluczem do osiągnięcia sukcesu w działaniach uwzględniających zintegrowanie druku w ramach procesów przemysłowych.

Z kolei ostatniego dnia imprezy w odbywającej się sesji panelowej (dedykowanej zastosowaniu druku w branży dekoracyjnej) wziął udział m.in. Marc Graindourze – Business Development Manager w dziale przemysłowych atramentów inkjetowych Agfa Graphics.

Stoisko Agfa Graphics było jak co roku chętnie odwiedzane przez gości targowych z całego świata. Firma prezentowała na nim szerokie możliwości zastosowania produkowanych przez siebie atramentów oraz rozwiązań do wielkoformatowego druku inkjetowego. Zwiedzający mieli możliwość obejrzeć m.in. wykonane z udziałem technologii Agfa Graphics puszki, tuby, personalizowane buty, krzesła, butelki PET oraz pojemniki. Firma promowała też oprogramowanie Arziro Authenticate, pozwalające na tworzenie bezpiecznych kodów QR+, nadrukowywanych bezpośrednio na produkt (np. opakowanie) oraz umożliwiające weryfikację jego autentyczności za pomocą smartfona.

Jak zapewnia Tom Cloots – menedżer marketingu w dziale inkjetu przemysłowego Agfa Graphics, za ich sprawą możliwe staje się nie tylko zredukowanie całkowitego czasu produkcji oraz kosztów z nią związanych, ale też tworzenie zupełnie nowych produktów:

- „Nasze zaawansowane technologie inkjetowe to klucz do osiągnięcia tych celów. Atramenty UV o wysokiej gęstości umożliwiają zadrukowywanie szerokiego spektrum podłoży, będąc m.in. częścią procesu wytwarzania drzwi czy blatów stołowych. Produkowane przez nas atramenty o niskim poziomie migracji znajdują zastosowanie przy bezpośrednim zadrukowywaniu pojemników na żywność czy też plastikowych butelek, oferując większą elastyczność w doborze nanoszonych obrazów, także personalizowanych, czy też pod względem realizowanego nakładu. Warto w tym miejscu wspomnieć, że niektóre z naszych ploterów wielkoformatowych są również wykorzystywane do druku przemysłowego, coraz częściej wykonywanego we własnym zakresie przez producentów. Z myślą o wszystkich tych zastosowaniach oferujemy też odpowiedni workflow i oprogramowanie do zarządzania barwą, zapewniające utrzymanie stabilności kolorystycznej dla różnych podłoży drukowych”.

Przemysław Arabski, kierujący działem inkjetu w polskim oddziale Agfa Graphics, dodaje:

- „Rosnące zainteresowanie targami InPrint i prezentowanymi na nich rozwiązaniami nie jest przypadkowe. Tzw. druk przemysłowy staje się coraz bardziej popularny w różnych branżach, a tego typu spotkanie sprzyja nie tylko poznaniu obecnych trendów technologicznych, ale też nawiązaniu nowych i podtrzymaniu dotychczasowych kontaktów handlowych. Goście zwiedzający targi InPrint szukają nie tyle nowych produktów, ile właśnie możliwości technologicznych w kontekście konkretnych zastosowań. Na ten sam temat zdarza nam się coraz częściej rozmawiać także z polskimi przedsiębiorcami z branż takich jak przemysł szklarski, ceramiczny, meblarski czy tekstylny. W ich przypadku nie mówimy o drukowaniu jako usłudze, ale części kompleksowego procesu wytwórczego. Druk cyfrowy jest przez nich traktowany jako szybsza, tańsza w eksploatacji i bardziej elastyczna alternatywa dla dotychczas stosowanych technologii konwencjonalnych, niezależnie od tego czy mówimy o zadrukowywaniu szklanych dekorów, tapet ściennych czy mebli. Nasze rozwiązania – zarówno atramenty UV, jak też plotery wielkoformatowe – odnajdują się tu znakomicie, o czym świadczy liczba dostarczonych w ostatnich latach w Polsce urządzeń do firm spoza typowego segmentu Sign & Display. Sukces targów InPrint, jak też nasze sukcesy w segmencie tzw. druku przemysłowego, wskazują jednoznacznie, że wybór tego rynku - jako jednego z naszych strategicznych obszarów działania - był strzałem w dziesiątkę”.