Targi POLIGRAFIA 2003
W piątek 11 kwietnia na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich zakończyły się największe w Polsce targi branży poligraficznej POLIGRAFIA 2003.

Tym razem swoją ofertę przedstawiło ponad 300 firm. Wystawcy zaprezentowali w Poznaniu polskie premiery swoich produktów - maszyny, materiały a także usługi poligraficzne.
W zakresie prepress, podobnie jak przed dwoma laty, interesująco wypadły prezentacje systemów CtP. Premierowe na naszym rynku urządzenia do bezpośredniego naświetlania płyt zaprezentowały: Agfa, DM System, Fantom, Heidelberg, Reprograf i Scorpio.
Po raz pierwszy w Poznaniu zobaczyć można było kolorowe maszyny cyfrowe wszystkich najważniejszych dostawców: Heidelberga (NexPress), Indigo (na stoisku Digiprintu), Oce (CPS 700) i Xeroksa (DocuColor 6060 i 2060). Maszyny arkuszowe pracowały na stoiskach firm Deva-Print (5-kolorowa KBA Rapida 74 z lakierem), Grafikus (polska premiera Ryobi 524HE) i Heidelberg Polska (polska premiera Speedmastera 52 z wykrawaniem in-line).
Targom towarzyszyło wiele imprez o charakterze konferencyjno-seminaryjnym, w tym konferencja POLICON 2003 w Rydzynie, konferencja "Jakość
w poligrafii - jeden cel, różne drogi i interpretacje" zorganizowana przez Polską Izbę Druku (9-10 kwietnia) i Forum Etykietowe 2003 zorganizowane przez firmy Akzo Nobel Inks Polska, Avery Dennison Polska i Heidelberg Polska.
Na ekspozycji zorganizowano warsztaty pt.:
"Pakosfera - precyzyjne pozycjonowanie marki,

opakowanie jako narzędzie" oraz "Papierowa sfera, papier i inne media na rynku poligraficznym i reklamowym". Celem warsztatów było ułatwienie odpowiedzi na pytania: czym jest opakowanie dla produktu? Jaką powinno spełniać rolę? Jak dostosować opakowanie do jakości produktu? W jaki sposób wykorzystać opakowanie w budowaniu emocjonalnej relacji z klientem?
Warsztatom przez cały czas trwania targów towarzyszyła wystawa "Pakosfera", podczas której prezentowano projekty opakowań wykonanych przez Studio DN Design Group.
PROGRAM TARGÓW (WORD)
Więcej o targach POLIGRAFIA 2003