Od kilkudziesięciu lat Polska stanowi jeden z największych rynków dla branży opakowań w Europie. Tradycja organizowania poznańskich targów dla sektora producentów i dostawców technologii pakowania, etykietowania oraz rozwiązań, które umożliwiają firmom podejmowanie wyzwań logistycznych, ma już ponad czterdzieści lat.

TAROPAK - tu spotyka się branża!

TAROPAK od samego początku jest wydarzeniem wysoko cenionym zarówno przez uczestników, jak i instytucje i organizacje branżowe. Korzyści z aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach zostały szybko zauważone zarówno przez polskich, jak i zagranicznych wystawców. Dlatego obecnie każda edycja targów TAROPAK przyciąga kilkuset wystawców i tysiące zwiedzających z całego świata.

Na TAROPAKu swoje produkty i usługi prezentują producenci i dostawcy technologii pakowania oraz etykietowania. Znaleźć tu można opakowania i technologie dedykowane zarówno branży spożywczej, chemicznej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, jak i kosmetycznej czy modowej.

Jeśli poszukujesz rozwiązań, które pomogą podjąć wyzwania opakowaniowe lub logistyczne – TROPAK jest idealnym miejscem!

 

Maszyny w akcji!

W nowoczesnych przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie można zobaczyć najnowocześniejszy park maszynowy branży opakowań i etykiet! Producenci i dystrybutorzy prezentują czynne linie pakujące, drukarki opakowań czy roboty. Znaleźć tu można wszystko, co jest potrzebne do optymalizacji produkcji, pakowania i konfekcjonowania. 

 

Kupcy ze świata

Dzięki targom TAROPAK zagraniczni kupcy z 18 krajów, uczestniczący w programie Hosted Buyers głęboko sięgną do portfeli po produkty i rozwiązania wystawców. Swój udział zapowiedzieli przedstawiciele m.in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Rumunii, czy Estonii. 

 

Konferencja o opakowaniach w e-commerce!

TAROPAK to spotkania biznesowe, kontraktacje i rozmowy handlowe. Uczestnictwo w targach daje możliwość poznania nowości i zapoznania się z aktualnymi trendami, zarówno na stoiskach wystawców, jak i podczas wykładów czy warsztatów. W tym roku wyodrębniona została strefa poświęcona w pełni zagadnieniom opakowań w e-commerce.

– Rynek e-handlu w Polsce rośnie w tempie 20 procent rocznie, dla branży opakowań to kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Jak wiemy, opakowania zarówno w tej, jak i w innych dziedzinach handlu mają bardzo istotne znaczenie. Opakowanie „sprzedaje”, chroni produkt, ma ogromny wpływ na logistykę i magazynowanie itp. Podczas TAROPAKU, w dniach 30 września – 2 października organizujemy również, wraz z naszym partnerem – Allegro – konferencję dotyczącą e-commerce – mówi Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów TAROPAK. – Pierwszego dnia prelegenci skupią się na temacie OPAKOWAŃ w E-COMMERCE, opowiedzą m.in. jaki wpływ mają moda i trendy na optymalizację procesów pakowania. Drugi dzień poświęcony będzie LOGISTYCE I MAGAZYNOWANIU w kontekście handlu internetowego. O dobrych praktykach opowiedzą specjaliści z Allegro. Poruszą kwestie logistyki w Allegro, opowiedzą o programie Allegro Smart – jako formie dostawy towaru najczęściej wybieranej przez klientów. Tematyka trzeciego dnia wydarzenia to MARKETING I SPRZEDAŻ W E-COMMERCE. 

Kolejne wydarzenie to organizowane przez Polską Izbę Odzysku i Recyklingu Opakowań, Sieć Badawczą Łukasiewicz - COBRO - Instytut Badawczy Opakowań, seminarium „Koncepcja GOZ dla opakowań branży spożywczej”. Ma ono być odpowiedzią na zagadnienia związane z rosnącym znaczeniem szeroko rozumianych aspektów środowiskowych. Ekoprojektowanie umożliwia modelowanie całego cyklu życia produktu, w tym również istotnie wpływa na koszty ponoszone przez przedsiębiorców. 

Wydarzeniem, na które również warto zwrócić uwagę, jest seminarium technologiczne, przygotowane przez firmę Heidelberg, w ramach cyklu: Akademia Heidelberga, Opakowania. Będzie ono okazją do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi realizację procesów biznesowych i produkcyjnych, zarządzanie przedsiębiorstwem, specjalizowaną analitykę finansową i operacyjną oraz rozwojem technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania. Podczas seminarium zostaną zaprezentowane maszyny i rozwiązania poligraficzne dające szerokie spektrum możliwości w produkcji opakowań. Będzie można poznać specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań oraz koncepcje wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań – Web2Pack. Drugiego dnia akademii odbędzie się seminarium dla właścicieli marek, będące okazją do prezentacji innowacyjnego rastera offsetowego MultiDot, który pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów. Tego samego dnia, 2 października, odbędą się otwarte wykłady pt.: Prinect, poruszające aspekty jakości, konkurencyjności i efektywności. Szczegółowy opis wszystkich wydarzeń znajduje się na stronie internetowej www.taropak.pl.

 

Od dekad współtworzymy biznes opakowaniowy w Polsce

Dlatego to właśnie na TAROPAKU Polska Izba Opakowań będzie obchodzić jubileusz 25–lecia istnienia. Co roku jest ona gospodarzem Kongresu Opakowań, w tym roku współorganizując konferencję: „Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumentów. Fakty i mity”. 

 

Dobrze zaprojektowane… Spotkania

Jesienny blok targów to prawdziwa synergia branż. W jednym miejscu i czasie spotyka się tutaj przemysł opakowaniowy i spożywczy, w tym cała branża gastronomiczna i HoReCa. W tym samym czasie bowiem, odbędą się również Targi 4Print, Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro i Invest Hotel. Poznańskie targi to niepowtarzalna okazja spotkania się przedstawicieli różnych współpracujących ze sobą branż, to też jedyne miejsce gdzie oferta przedstawiona jest tak komplementarnie i na tak wysokim poziomie. 

 

Do zobaczenia na Targach!

Więcej informacji na stronie www.taropak.pl
Polub TAROPAK na fb/ TargiTaropak

 

Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie