Spółka Tetra Pak poinformowała w najnowszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju o postępach dotyczących umożliwiania transformacji zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości oraz w trzech głównych obszarach swoich zobowiązań: ochrony żywności, ludzi i przyszłości. Następujące osiągnięcia i cele wspierają transformację zrównoważonego rozwoju marki.

OPAKOWANIA

Dążąc do stworzenia w pełni odnawialnego i nadającego się do recyklingu idealnego kartonu na napoje Tetra Pak:

o  Został pierwszym producentem opakowań kartonowych, który wprowadził na rynek w Europie papierowe słomki.

o Przyspieszył stworzenie portfolio ekologicznych opakowań, wprowadzając więcej opakowań na bazie roślinnej w Europie i na świecie. W Europie Wschodniej wprowadzono na rynek sześć nowych opakowań na bazie roślinnej, z których każdy zawiera około 80 proc. materiałów pochodzenia roślinnego, określanych jako karton pochodzący z drewna i tworzyw sztucznych pochodzących z trzciny cukrowej.

o Dołączył do globalnego zobowiązania Ellen MacArthur Foundation (EMF) New Plastics Economy, deklarując między innymi zwiększenie poziomu recyklingu komponentów polimerowych, w tym  recyklingu materiałów z wewnątrz opakowań oraz do pełnego uprzemysłowienia produkcji słomek papierowych.

RECYKLING

  • Kontynuował inwestycje w recykling oraz infrastrukturę przeznaczoną do zbiórki przeznaczając na te cele sumę 23 milionów euro na wszystkich światowych rynkach w latach 2012-2019, oraz rezerwując znaczne kwoty na ten cel na rok 2020 i na przyszłość. 
  • Zrecyklingował blisko 50 miliardów opakowań w 2019 roku.

 

CELE KLIMATYCZNE

  • Zmniejszył całkowitą emisję dwutlenku węgla o 13 proc. i wcześniej osiągnał cel na 2020 r., jakim jest ograniczenie emisji do poziomu z 2010 r., pomimo rozwoju swojej działalności.Dodatkowo, firma postawiła sobie jeszcze bardziej ambitny cel: osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto wynikających z własnej aktywności do roku 2030 oraz w całym łańcuchu wartości do roku 2050.
  • W 2019 roku zużycie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w całej działalności Tetra Pak wzrosło do 69 proc., celem jest osiągnięcie 100 proc. w 2030 roku.

 

W Polsce, jednym z najważniejszych rynków dla Tetra Pak, na którym firma jest obecna od ponad 30 lat, jej działania i operacje odpowiadają globalnym strategiom i celom zrównoważonego rozwoju we wszystkich aspektach:

  • Opakowania zbierane do żółtych pojemników trafiają do 4 zakładów zajmujących się recyklingiem (Mondi, TOP Tychy, Beskidy oraz PMP Recykl). Obecnie Tetra Pak pracuje nad dodatkowymi partnerstwami w całym łańcuchu wartości recyklingu, które znacząco zwiększą możliwości recyklingu w Polsce i całej Europie.
  • Zgodnie ze swoimi zobowiązaniami środowiskowymi, otwarte w październiku 2019 r. centrum produkcji serów w Olsztynie, którego wartość wyniosła 25 mln euro, otrzymało certyfikat BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) za zastosowanie technologii zmniejszającej ślad środowiskowy działalności centrum.

 

  • W ramach corocznych akcji edukacyjnych wspierających recykling odpadów
    i selektywną zbiórkę surowców, Tetra Pak zakończyła w tym roku inicjatywę Re!Generacja, organizowaną we współpracy z lokalnymi gminami zyskując zasięg ogólnopolski (Warszawa, Kielce, Poznań, Białystok , Wrocław, Kraków, Nowy Targ
    i Augustów).

 

- W zeszłym roku przyjęliśmy naszą Strategię 2030, która poprowadzi naszą firmę przez następną dekadę.– powiedział Dragan Rajkovic, Regional Sustainability Director East Europe Guillaume Latourrette, Managing Director East Europe -  Chcemy być liderem  transformacji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje dwa główne cele: „przodowanie w rozwiązaniach niskoemisyjnych dla gospodarki o obiegu zamkniętym” oraz „zwiększenie zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości”. Tytuł naszego Raportu Zrównoważonego Rozwoju 2020 odzwierciedla zarówno te ambicje, jak i cele: ochronę ludzi, żywności i przyszłości, a także nasze zobowiązania dotyczące klimatu.