Etykiety – potencjał który stworzył swój własny sektor ekonomiczny doczekał się własnego sektora na targach Emballage 2002.

Pomysł stworzenia części poświęconej wyłącznie etykietom został zrealizowany podczas targów 2000. Idea ta jest pochodną sektorowego podziału salonu, którego celem jest ułatwienie odwiedzającym odszukania na jednym miejscu pokrewnych produktów i technologii.
Wybór padł na etykiety ponieważ są one integralną częścią opakowania. Są atrakcyjne, przekazują informację, pomagają kupującym dostrzec produkt i nadążyć za zmianami, mają wiele form i wykorzystują dużą liczbę wysoko zaawansowanych technologii. Stała międzynarodowa dynamika wzrostu ich sprzedaży wynosi od 4 % do 6 % rocznie.
Z uwagi na wysoką specjalizację opakowań oraz ich nieodłączny element jakim są etykiety, stały się one prawdziwym medium, które skupia uwagę wszystkich profesjonalistów związanych z pakowaniem: zespołów marketingowych, inżynierów materiałowych, projektantów i innych.
Wioska Etykiet będzie usytuowana w hali 4, w sercu sektora drukowania, kodowania i znakowania przemysłowego. Ten obszar tematyczny będzie łatwo rozpoznawalny dzięki odpowiedniemu wystrojowi (oznakowanie, inny odcień wykładzin, specjalnie akcenty na stoiskach). Spodziewanych jest 50 firm, które będą rozlokowane w tym sektorze. Uczestnikiem będzie również UNFEA (Francuski Związek Producentów Etykiet Naklejanych) i jego członkowie. Obok Wioski odbywać się będą konferencje na temat trendów panujących w niszy rynkowej etykiet, a specjalnie wydrukowana mapa sektora będzie dystrybuowana przy każdym wejściu prowadzącym na wystawę.
Etykieta – nowoczesny środek wyrazu
Działy marketingu zawsze poszukują nowych i prostszych form tak by opakowanie było bardziej estetyczne, przyciągające i bardziej przyjazne w użyciu. Podobnie jak w innych dziedzinach tu również szuka się nowych dróg komunikacji z klientem - przytoczyć tu można kilka przykładów:
• coraz szersze zastosowanie hologramów – (problem fałszerstw zintensyfikował działania innowacyjne).
• nieodzowne stają się opakowania "wielozmysłowe". Specjalne etykiety, które angażują zmysł powonienia w proces podejmowania wyborów rynkowych.
• etykiety mają wielką szansę wkrótce posiąść tę umiejętność, której dotychczas nie posiadały: mowę. Prototypy są testowane w USA przez specyficzne grupy jak np. osoby słabo widzące i ludzi starszych.
• rozpowszechnienia się ciągle jeszcze kosztowna technologia RFID (rozpoznawanie częstotliwością radiową)
Innych, nowych pomysłów na tegorocznych targach na pewno nie zabraknie.
Źródło: ''