Coca-Cola rusza z nową kampanią edukacyjną, której celem jest uświadamianie, jak ważna jest segregacja, zbiórka i recykling opakowań plastikowych i zachęcanie do podjęcia wspólnego wysiłku na rzecz ochrony naszej Planety. W ramach inicjatywy konsumenci będą mogli m.in. skorzystać z nowej platformy Green Lab, która umożliwia poszerzenie wiedzy na tematy środowiskowe czy znalezienie garści inspiracji, w tym infografik bogatych w praktyczne porady, np. jak segregować odpady. Na stronie będzie można znaleźć również ciekawe wywiady oraz video, a także wziąć udział w konkursach angażujących do wprowadzenia pozytywnych zmian we własnym otoczeniu.

„Wszystkie ręce na pokład!”: Coca-Cola rusza z nową kampanią edukacyjną

Tegoroczna edycja pod hasłem „Wszystkie ręce na pokład” jest inauguracją długofalowej kampanii „11 kroków do Świata Bez Odpadów” zaplanowanej na najbliższe 11 lat. Ma to związek z globalną ambicją firmy World Without Waste (Świat Bez Odpadów), zakładającej, że do 2030 roku Coca-Cola pomoże zebrać i poddać recyklingowi tyle butelek i puszek, ile trafia od firmy na rynek. Coca-Cola od kilku lat współpracuje z gminami, ekspertami, organizacjami pozarządowymi i innymi firmami, w zakresie rozwiązania problemu zanieczyszczenia środowiska odpadami opakowaniowymi. Teraz Coca-Cola chce zaprosić do wspólnego działania także konsumentów z całej Polski. 

- „Jesteśmy świadomi problemu zanieczyszczenia świata odpadami i nie jest on nam obojętny. Nie chcemy być jedynie częścią problemu, chcemy być też częścią rozwiązania. Dlatego wciąż podejmujemy działania, które pozwolą nam realizować naszą ambicję. Jesteśmy przekonani, że u podstawy każdej trwałej zmiany leży edukacja – tak powstał pomysł na naszą nową kampanię edukacyjną skierowaną do konsumentów z całego kraju. Wierzymy, że jedynie dzięki wspólnym działaniom możemy łatwiej i szybciej osiągnąć cel, jakim jest świat bez odpadów” – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services. 

Akcję „Wszystkie ręce na pokład!” wspierają Fundacja Coca-Cola oraz Fundacja Nasza Ziemia, a także media wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska.

- Akcja „Wszystkie ręce na pokład” jest skierowana do każdego. Dobór zaproszonych do współpracy redakcji – Onet, Newsweek, Noizz, Fakt, Ofeminin, Business Insider – jest również szeroki. Nasze media docierają miesięcznie do ponad 21 mln realnych użytkowników. Wierzymy, że tak szeroki zasięg oraz charakter działań pomogą nam osiągnąć wymierny, realny efekt i zwiększyć świadomość odbiorców oraz ich podejście na bardziej ekologicznie świadome – mówi Ewa Schreiber, kierownik działu projektów strategicznych z Ringier Axel Springer Polska.

Za kreację i koncepcję kampanii odpowiada Media Impact – biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska. 

Platforma Coca-Cola Green Lab jest dostępna pod adresem: www.greenlab.pl 

 

O firmach z Systemu Coca-Cola

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry Zero Cukru, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 435 mln zł. 94% produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74% każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Coli w Polsce zostaje w kraju.

 

O Fundacji Nasza Ziemia

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje ona cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Misją Fundacji jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacja do działań służących jego ochronie. Fundamentem działalności Fundacji jest zasada partnerstwa i współpracy. Organizacja działa w obszarach poszanowania zasobów, ochrony bioróżnorodności, poszanowania wody i energii. Działania prowadzone są w formie praktycznych projektów, programów edukacyjnych, kampanii promocyjnych oraz konkursów grantowych. Sztandarowym działaniem Fundacji Nasza Ziemia jest Akcja „Sprzątanie świata – Polska”. Fundacja Nasza Ziemia współpracuje z samorządami i biznesem, tworząc i realizując partnerskie programy dla tych podmiotów. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności. Więcej: www.naszaziemia.pl

 

Źródło: Coca-Cola Poland Services