„Wszystkie ręce na pokład!”: Coca-Cola rusza z nową kampanią edukacyjną
Coca-Cola rusza z nową kampanią edukacyjną, której celem jest uświadamianie, jak ważna jest segregacja, zbiórka i recykling opakowań plastikowych i zachęcanie do podjęcia wspólnego wysiłku na rzecz ochrony naszej Planety. W ramach inicjatywy konsumenci będą mogli m.in. skorzystać z nowej platformy Green Lab, która umożliwia poszerzenie wiedzy na tematy środowiskowe czy znalezienie garści inspiracji, w tym infografik bogatych w praktyczne porady, np. jak segregować odpady. Na stronie będzie można znaleźć również ciekawe wywiady oraz video, a także wziąć udział w konkursach angażujących do wprowadzenia pozytywnych zmian we własnym otoczeniu.

Tegoroczna edycja pod hasłem „Wszystkie ręce na pokład” jest inauguracją długofalowej kampanii „11 kroków do Świata Bez Odpadów” zaplanowanej na najbliższe 11 lat. Ma to związek z globalną ambicją firmy World Without Waste (Świat Bez Odpadów), zakładającej, że do 2030 roku Coca-Cola pomoże zebrać i poddać recyklingowi tyle butelek i puszek, ile trafia od firmy na rynek. Coca-Cola od kilku lat współpracuje z gminami, ekspertami, organizacjami pozarządowymi i innymi firmami, w zakresie rozwiązania problemu zanieczyszczenia środowiska odpadami opakowaniowymi. Teraz Coca-Cola chce zaprosić do wspólnego działania także konsumentów z całej Polski.
- „Jesteśmy świadomi problemu zanieczyszczenia świata odpadami i nie jest on nam obojętny. Nie chcemy być jedynie częścią problemu, chcemy być też częścią rozwiązania. Dlatego wciąż podejmujemy działania, które pozwolą nam realizować naszą ambicję. Jesteśmy przekonani, że u podstawy każdej trwałej zmiany leży edukacja – tak powstał pomysł na naszą nową kampanię edukacyjną skierowaną do konsumentów z całego kraju. Wierzymy, że jedynie dzięki wspólnym działaniom możemy łatwiej i szybciej osiągnąć cel, jakim jest świat bez odpadów” – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Akcję „Wszystkie ręce na pokład!” wspierają Fundacja Coca-Cola oraz Fundacja Nasza Ziemia, a także media wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska.
- „Akcja „Wszystkie ręce na pokład” jest skierowana do każdego. Dobór zaproszonych do współpracy redakcji – Onet, Newsweek, Noizz, Fakt, Ofeminin, Business Insider – jest również szeroki. Nasze media docierają miesięcznie do ponad 21 mln realnych użytkowników. Wierzymy, że tak szeroki zasięg oraz charakter działań pomogą nam osiągnąć wymierny, realny efekt i zwiększyć świadomość odbiorców oraz ich podejście na bardziej ekologicznie świadome” – mówi Ewa Schreiber, kierownik działu projektów strategicznych z Ringier Axel Springer Polska.
Za kreację i koncepcję kampanii odpowiada Media Impact – biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska.
Platforma Coca-Cola Green Lab jest dostępna pod adresem: www.greenlab.pl
O firmach z Systemu Coca-Cola
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry Zero Cukru, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 435 mln zł. 94% produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74% każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Coli w Polsce zostaje w kraju.
O Fundacji Nasza Ziemia
Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje ona cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Misją Fundacji jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacja do działań służących jego ochronie. Fundamentem działalności Fundacji jest zasada partnerstwa i współpracy. Organizacja działa w obszarach poszanowania zasobów, ochrony bioróżnorodności, poszanowania wody i energii. Działania prowadzone są w formie praktycznych projektów, programów edukacyjnych, kampanii promocyjnych oraz konkursów grantowych. Sztandarowym działaniem Fundacji Nasza Ziemia jest Akcja „Sprzątanie świata – Polska”. Fundacja Nasza Ziemia współpracuje z samorządami i biznesem, tworząc i realizując partnerskie programy dla tych podmiotów. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności. Więcej: www.naszaziemia.pl
Źródło: Coca-Cola Poland Services