Data publikacji: .

Zobacz co o rozwoju firmy mówi Jarosław Kamiński Dyrektor Zarządzający w Raja, lidera w dystrybucji opakowań w Europie.

Siedziba firmy Raja Polska

Redakcja: Jakie były początki firmy w Polsce?

Jarosław Kamiński: Początki RAJA sięgają 1954 roku, więc niedawno obchodziliśmy swoje 70-lecie w Paryżu, czyli w miejscu, gdzie firma została założona. Początkowo firma zajmowała się dystrybucją używanych kartonów w małych ilościach. Teraz się to zmieniło i RAJA oferuje największą gamę opakowań w Europie, a także pełen asortyment materiałów biurowych i mebli, wyposażenia magazynów, artykułów higienicznych i wyposażenia sklepów. Działamy w całej Europie, oferując 250.000 produktów dla 2 milionów klientów.

Jeśli chodzi zaś o Polskę, to początkiem był rok 2010, kiedy to niewielka firma Crosstrade ze Szczecina została zakupiona wraz ze swoim większościowym udziałowcem z Norwegii. Następnie w 2014 r. działalność została przeniesiona do Warszawy, gdzie utworzone zostało centrum dystrybucyjne dla Europy Środkowo-Wschodniej. A obecnie z tego magazynu obsługujemy klientów z czterech krajów: Polski, Czech, Słowacji i Węgier i stanowi on główny punkt dystrybucyjny dla klientów Grupy RAJA w tym regionie, umożliwiając nam lepsze zaspokajanie ich potrzeb i oczekiwań.

W ciągu niemal 15 lat działalności w Polsce, RAJA zbudowała silną pozycję na rynku dzięki zaangażowaniu zespołów sprzedawców i konsultantów, którzy codziennie doradzają klientom w doborze odpowiednich produktów, w tym m.in. opakowań z personalizowanym nadrukiem oraz szytych na miarę.

Dzięki wydajności naszych systemów logistycznych, dostawy do naszych klientów w Polsce realizujemy w ciągu 24 godzin, a  do innych krajów w zaledwie dwa dni robocze. Nasza firma nieustannie się rozwija, zwiększając grono zadowolonych klientów i zdobywając liczne wyróżnienia oraz nagrody. Dostarczamy produkty do firm o różnej wielkości, od jednoosobowych działalności gospodarczych po międzynarodowe korporacje, w różnych sektorach działalności. Jesteśmy preferowanym partnerem w zakresie opakowań, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia

R.: Jak firma zmieniła się na przestrzeni lat?

J.K.: Przez niemal 15 lat w Polsce RAJA stale się rozwija, dostosowując ofertę do zmieniającego się rynku. Obecnie oferujemy ponad 3000 wysokiej jakości artkułów, zawsze dostępnych w magazynie, co umożliwia szybkie i efektywne realizowanie zamówień.

Nasze działania zawsze były skoncentrowane na innowacjach i rozwoju produktów ekologicznie odpowiedzialnych. Ewoluując, wprowadzamy do naszej oferty coraz więcej takich produktów, w większości produkowanych w Europie. Nasze zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne stało się jednym z filarów działalności.

Nasza baza zadowolonych klientów stale rośnie, czego dowodem są pozytywne opinie i liczne wyróżnienia. Wielu z kilkudziesięciu tysięcy naszych klientów jest z nami od samego początku, co pokazuje, że nasze starania o zadowolenie klienta przynoszą wymierne rezultaty.
Naszym celem jest również umocnienie obecności Grupy RAJA w naszej części Europy. Chcemy zapewniać naszym klientom taki sam wysoki poziom obsługi i jakości produktów we wszystkich krajach w regionie, jednocześnie ciągle doskonaląc nasze procesy logistyczne. Dzięki naszej elastyczności i indywidualnemu podejściu jesteśmy w stanie dostarczać rozwiązania idealnie dopasowane do specyficznych potrzeb każdego klienta. Naszym celem jest nie tylko spełnianie oczekiwań, ale także przewidywanie i przekraczanie ich, aby wspierać rozwój biznesów, z którymi współpracujemy.
Jarosław Kamiński Dyrektor Zarządzający RAJA Polska
Jarosław Kamiński Dyrektor Zarządzający RAJA Polska

R.: Z jakimi firmami współpracujecie?

J.K.: RAJA współpracuje z różnorodnymi firmami z całej Europy, obejmującymi zarówno międzynarodowe korporacje, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Nasze partnerstwa obejmują różne sektory gospodarki, w tym firmy przemysłowe, produkcyjne, dystrybucyjne, usługowe oraz zajmujące się handlem elektronicznym (e-commerce). Nasze usługi są dedykowane sklepom, magazynom oraz firmom logistycznym, zapewniając kompleksowe rozwiązania i oferując im dostosowane rozwiązania opakowaniowe, materiały eksploatacyjne i wyposażenia dla firm skrojone do ich indywidualnych potrzeb, które wspierają efektywność operacyjną i zwiększają wartość biznesu naszych klientów. Dzięki naszemu doświadczeniu i globalnej obecności jesteśmy w stanie dostarczać wysoką jakość usług na różnych rynkach europejskich, spełniając specyficzne wymagania każdego sektora i branży.

R.: Co wyróżnia firmę na tle konkurencji?

J.K.: RAJA wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim poprzez swoje głębokie zorientowanie na klienta. Tworzenie bliskich, osobistych relacji z klientami buduje ich lojalność i stanowi nasz największy atut konkurencyjny. Każdy oddział Grupy posiada własne zintegrowane centrum obsługi klienta, gdzie nasi przedstawiciele handlowi pracują nad pomocą klientom w identyfikowaniu indywidualnych potrzeb, dokonywaniu właściwych wyborów oraz oszczędzaniu ich czasu i pieniędzy.

Nasze zobowiązania do zapewnienia wysokiej jakości usług dla wszystkich klientów są fundamentem naszej działalności. Gwarantujemy szybką dostawę do każdego miejsca w Europie, dostępność produktów w magazynie oraz wysoką jakość. Nasi specjaliści są gotowi doradzić klientom i zaproponować najlepsze rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

Wyróżniamy się także bogatą i zróżnicowaną ofertą dostosowaną do potrzeb nawet najbardziej wymagającego klienta oraz ciągłym dążeniem do innowacji. Nasza firma od lat stawia na ekologiczne rozwiązania, oferując szeroki wybór przyjaznych dla środowiska opakowań i promując dobre praktyki w zakresie pakowania.

Nasz zespół sprzedażowy jest nieustannie do dyspozycji klientów, zapewniając obsługę na najwyższym poziomie. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi naszych pracowników, dostarczamy nie tylko produkty, ale także kompleksowe wsparcie i doradztwo.

Zaangażowanie w obsługę klienta, wysoka jakość usług, elastyczność i innowacyjność, zobowiązanie do ochrony środowiska naturalnego, dostępność produktów od ręki, doskonała jakość usług, zintegrowane centra obsługi klienta oraz szybka dostawa, nawet na następny dzień roboczy to tylko niektóre z atutów, które są głównymi czynnikami wyróżniającymi RAJA na tle konkurencji i stanowią podstawę naszego sukcesu.

R.: Jakie plany na przyszłość w Polsce ma Raja?

J.K.: Nasze plany na przyszłość są ambitne i obejmują kilka obszarów, które są fundamentem naszej strategii rozwoju. Przede wszystkim, nadal będziemy stawiać na działania proekologiczne, dążąc do jeszcze większej zrównoważonej produkcji naszych produktów i procesów.

Spełnianie oczekiwań klientów jest naszym priorytetem, dlatego będziemy kontynuować działania w kierunku zapewnienia najwyższej jakości usług zapewniając nie tylko kompleksową ofertę, ale i zapewniając wysoki poziom jakości. Chcemy być partnerem, na którym można polegać, oferując innowacyjne rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów.

Nieustannie pracujemy nad naszym dalszym rozwojem, co obejmuje zarówno doskonalenie istniejących produktów, jak i wprowadzanie nowych. Priorytetem na najbliższy czas jest poszerzanie oferty o nowe produkty oraz dostosowywanie już posiadanego asortymentu do zmieniających się potrzeb rynku. Stale dbamy także o najwyższą jakość, dlatego posiadamy certyfikaty ISO 9001, 45001 i 14001.  Przyszłość branży opakowań ma potencjał na wiele innowacyjnych rozwiązaniach, które będą nie tylko funkcjonalne, ale również jeszcze bardziej ekologiczne i ekonomiczne.

Jak już wcześniej wspominałem, w 2024 roku obchodzimy 70-lecie naszej Grupy, co stanowi znaczący bodziec do kontynuacji rozwoju i dalszych działań. Osiągnięcia z poprzednich lat są dla nas silną motywacją do dalszego postępu i dalszych działań. W ramach obchodów okrągłego jubileuszu rok 2024 jest rokiem pełnym wydarzeń, z szerokim wachlarzem rocznicowych wiadomości, natomiast w naszym nowym katalogu oraz sklepie internetowym znajduje się ponad 100 produktów z obniżoną ceną, szeroka gama bestsellerów z najlepszą ceną już od minimalnej ilości oraz wiele innych promocji.

Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym staraniom będziemy w stanie kontynuować dynamiczny rozwój naszej firmy. Naszym celem jest nie tylko spełnianie, ale i przewyższanie oczekiwań naszych klientów poprzez dostarczanie im innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w ochronę środowiska oraz wprowadzanie nowatorskich produktów pozwoli nam jeszcze bardziej podnieść naszą pozycję w branży opakowań, ale też wyznaczać nowe wysokie standardy na rynku.


R.: Serdecznie dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów!

J.K.: Dziękuję.