Tematem wywiadu jest firma P.P.H. Polfol - jej historia, zakres świadczonych usług, plany na przyszłość oraz przewidywania zmian na rynku opakowań w nadchodzącym roku.

Wywiad z Piotrem Adamczykiem, Dyrektorem ds. handlu P.P.H. POLFOL

Jakie były  początki firmy Polfol i jak zmieniała się ona na przestrzeni lat?

Firma Polfol istnieje od 1991 roku. Zaczynaliśmy od wynajmowania małego pomieszczenia i zatrudniania kilku osób. Sukcesywne rozbudowywanie i modernizacja infrastruktury doprowadziły nas do umiejscowienia we własnej siedzibie w Masłowie przy ulicy Foliowej. Zwiększyliśmy kilkukrotnie ilość pracowników i znacząco poszerzyliśmy swoją ofertę.

Jak oceniacie Państwo pozycję swojej firmy na polskim rynku?

Niezmiennie od kilku dekad współtworzymy branżę opakowań foliowych. Dowodem na silną pozycję jest długoletnia współpraca ze stałymi klientami jak również ciągle wzrastająca ilość nowych, zadowolonych kontrahentów, często trafiających do nas z polecenia.

Z jakimi firmami współpracujecie Państwo w zakresie swojej oferty?

Zaopatrujemy w nasze produkty wiele dużych przedsiębiorstw, ale na nasze wsparcie mogą liczyć także małe firmy. Dzięki naszym możliwościom produkcyjnym jesteśmy w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do najróżniejszych sektorów działalności.

Które produkty z Państwa oferty cieszą się obecnie największym zainteresowaniem u klientów?

Zdecydowanie są to worki foliowe z polietylenu i polipropylenu. Parametry, rodzaj zgrzewu dobieramy do potrzeb kontrahenta. Często spersonalizowane  są logiem bądź indywidualną grafiką. Podkreślę jeszcze raz, że zakres naszych możliwości pod kątem produkcji opakowań foliowych i spełniania oczekiwań klienta jest bardzo szeroki.

Co wyróżnia firmę Polfol na tle innych konkurencyjnych firm?

Z pewnością indywidualne podejście do klienta oraz eksperckie doradztwo. Kompetencje pracowników, ich doświadczenie i elastyczność pozwalają nam zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów. Często także w sytuacjach „podbramkowych” jesteśmy w stanie szybko podjąć działania dla naszych  stałych klientów.

Aktywnie biorą Państwo udział w różnego rodzaju imprezach branżowych, między innymi targach. Co daje Państwu udział w tego typu spotkaniach i gdzie do końca roku będzie  można jeszcze Państwa spotkać?

To przede wszystkich świetna okazja, żeby spotkać się z wieloma kontrahentami. Mam na myśli zarówno klientów, jak i dostawców. Dodatkowo warto wiedzieć co w przysłowiowej trawie piszczy i w którym kierunku zmierza branża.

Z wydarzeń na których zawsze jesteśmy to przede wszystkim Targi Plastpol w naszych Kielcach, Targi K w Düsseldorfie i Taropak w Poznaniu. Polfol należy do Polskiej Izby Opakowań i Polskiego Związku Przetwórców Tworzysz Sztucznych także dochodzą jeszcze wydarzenia związane z tymi organizacjami.

W kalendarzu jest jeszcze kilka innych wydarzeń, targów np. w Warszawie czy Sosnowcu na których będzie można nas spotkać.

Jak podsumowaliby Państwo rok 2019 dla branży opakowań i swojej firmy?

Miniony rok był dla nas kolejnym bardzo dobrym rokiem.

Już w 2017 roku została nam przyznana nagroda „Za nowoczesną i przyjazną środowisku produkcje opakowań”.  2018 i 2019 rok to kontynuacja działań w kierunku dbałości o dobro naszej planety. Skutecznie minimalizujemy odpad poprodukcyjny, produkujemy coraz więcej opakowań biodegradowalnych oraz opakowań z surowców pochodzących z recyklingu.

Nie odchodzimy oczywiście od polietylenu czy polipropylenu – to wciąż ogromny udział naszej produkcji. Surowce te są wciąż potrzebne i wielu przypadkach niezastąpione. Klucz do sukcesu to ponowne wykorzystanie tych surowców, drugie życie w formie nowych opakowań na mniej wymagające produkty.

Czy rok 2020 przyniesie jakieś zmiany i nowości w branży opakowań?

Nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć przyszłości, ale zmiany są nieodłącznym elementem rozwoju. Zarówno naszej firmy jak i całej branży. Polfol nigdy tych zmian się nie bał i myślę, że dzięki temu mamy ugruntowaną, stabilną pozycje w branży opakowań.

Dziękuję za rozmowę.

Również dziękuję.