UDV, największy koncern alkoholowy na świecie, zwykle w grudniu sprzedaje ok. 25 mln skrzynek alkoholu (jedna skrzynka to 9 l). W tym roku liczba ta wzrośnie do 37-38 mln skrzynek.

Mamy nadzieję, że sprzedaż naszych milenijnych wyrobów w Polsce wzrośnie co najmniej pięciokrotnie - mówi Ingrid Tatham z UDV. Pracujące dla koncernu wytwórnie przygotowania do milenium rozpoczęły już kilka lat temu. Absolutnym hitem jest licząca jedynie 323 butelki seria milenijnych szampanów Moet & Chandom; jego składniki powstały w najlepszych dla win latach XX wieku. Butelki otrzymały w prezencie najbardziej wpływowe osobistości świata. W Polsce tego zaszczytu dostąpiła Jolanta Kwaśniewska, która wystawiła ją na licytację, a wpływy z niej przeznaczyła na cele charytatywne. Dla szerszego grona koneserów przeznaczono szampan Moet & Chandom 2000. Butelka kosztuje ok. 190 zł. UDV liczy na to, że sprzeda w Polsce co najmniej 12 tys. eleganckich karafek okolicznościowej whisky z limitowanej serii Johnnie Walker Black Label. Jedna karafka ma kosztować ok. 230 zł. - Ta seria cieszy się w Polsce nadspodziewanie dużym zainteresowaniem - mówi Ingrid Tatham. Milenijne opakowanie otrzymał także sprzedawany przez UDV koniak Hennessy klasy VS (250 zł za butelkę). Firma Williams & Humbert niebawem rozpocznie sprzedaż limitowanej serii brandy Gran Duque d’Alba z tzw. złotej edycji. Każda butelka będzie numerowana. Przed oficjalną prezentacją z myślą o koneserach wypuszczono ekskluzywną serię przedprodukcyjną oznaczoną numerem seryjnym 0000. Do Polski trafiły jedynie dwie takie butelki. Jedna z nich zostanie zlicytowana na specjalnej aukcji. Zyski producentów i dystrybutorów okolicznościowych alkoholi zależą od stopnia nasilenia milenijnego szaleństwa. Firmy mają nadzieję, że będzie ono trwało jeszcze przez najbliższy rok, bo tak naprawdę nowe tysiąclecie zacznie się w 2001 r. Jedno jest pewne - w tym i w przyszłym roku będą one miały największy zarobek w tym stuleciu.