Od 28 października zacznie obowiązywać nowa ustawa o bezpieczeństwie żywności, która dostosowuje nasze prawo do najnowszych wymagań Unii Europejskiej. Na całą branżę spożywczą zostaną nałożone nowe, surowsze wymagania m.in. w zakresie znakowania i reklamy swoich produktów, których nieprzestrzeganie będzie surowo karane.

Ustawa wprowadza między innymi nowe wymagania odnośnie do znakowania produktów spożywczych. Przykładowo, opis na etykiecie nie będzie mógł też sugerować, że dany artykuł zapobiega chorobom lub je leczy. Artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały dla konsumenta, tj. napisy muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne, umieszczone w widocznym miejscu, a także nie mogą być w żaden sposób ukryte, zasłonięte lub przesłonięte innymi nadrukami lub obrazkami.

Surowsze będą też przepisy dotyczące reklamy żywności dla niemowląt. Przykładowo, reklama preparatów do początkowego żywienia niemowląt będzie mogła być prowadzona wyłącznie w publikacjach specjalistycznych. Za nieprzestrzeganie tych wymagań będzie mógł zostać ukarany również reklamodawca.

Źródło: Gazeta Prawna
Źródło: ''