IX edycja Kampanii "Czyste Plaże" 2008 - podsumowanie
Kampania „Czyste Plaże” jest elementem „Wakacyjnych kampanii edukacji recyklingowej”, które są współfinansowane w 77,13% ze środków Unii Europejskiej. Pozostałą część finansuje Fundacji RECAL, Eco Serwis Sp. z o.o., Koba Organizacja Odzysku S.A., recan Organizacja Odzysku S.A. oraz samorządy terytorialne.
Od początku lipca do końca września realizowaliśmy IX edycję tej Kampanii. Polegała ona na uświadamianiu konieczności prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów w naszych domach. Na przykładzie recyklingu aluminiowych puszek po napojach chcieliśmy pokazać, że odzysk i ponowne przetwarzanie surowców wtórnych przynosi korzyści ekologiczne, a także ekonomiczne.
W ramach kampanii organizowaliśmy przede wszystkim warsztaty edukacyjne. Podczas tych spotkań koloniści dowiadywali się w jaki sposób segregując surowce wtórne z odpadów przyczyniają się do ochrony środowiska. Warsztaty prowadzone były w przyjaznej atmosferze i angażowały uczestników do udziału we wspólnej zabawie i konkursach ekologicznych. Dodatkowo młodzi ekolodzy włączali się do zbiórki pustych puszek po napojach. Puszki zbierane były w okolicach ośrodków, w parkach no i oczywiście na nadmorskich plażach. Koloniści zebrali łącznie niemal 45 tysięcy pustych puszek po napojach. Wszyscy uczestnicy mieli szansę zdobyć przygotowane dla nich nagrody (koszulki, puszki-skarbonki, smycze na klucze, magnesy do testowania puszek, kartki pocztowe). Znaczna część uczestników szansę taką wykorzystała wracając do domu z pamiątkami znad morza. Ponadto koloniści, mieszkańcy i turyści zachęcani byli do zbiórki puszek po napojach. Zebrane aluminiowe puszki po napojach trafiły do ponownego przetworzenia i powstaną lub powstały z nich nowe puszki, a każdy kto odniósł do punktu skupu puszki otrzymał za nie pieniądze. Rekordową ilość puszek zebrała półkolonia w Gdyni. Było to 56 kilogramów puszek (czyli około 3,5 tysiąca sztuk).
Efekt tegorocznej edycji Kampanii to 283 warsztaty edukacyjne dla kolonii i obozów letnich. Realizowaliśmy je przede wszystkim na terenie miast i gmin: Gdynia, Jastarnia, Władysławowo, Hel, Krokowa, Ustka, Mrzeżyno, Rewal, Dziwnów, Międzyzdroje, Świnoujście oraz na terenie Słowińskiego Parku Narodowego. Uczestniczyło w nich 14.292 dzieci i młodzieży z całej Polski.
Edukacja osób dorosłych odbywa się poprzez informacje w mediach np. z przebiegu kampanii oraz na temat korzyści płynących z odzysku i recyklingu surowców wtórnych na przykładzie aluminiowych puszek po napojach. Ponadto Fundacja RECAL bierze udział w imprezach masowych realizowanych przez partnerów na terenie Kampanii. Fundacja organizuje stoisko informacyjne pod specjalnych namiotem informacyjnym oraz konkursy recyklingowe z nagrodami. Był to np. XIV Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie, święto ulicy Marynarki Polskiej w Ustce oraz konkursy na plażach np. w Helu, Jastarni i Władysławowie.
Zobacz cały tekst podsumowania
Źródło: ''
W ramach kampanii organizowaliśmy przede wszystkim warsztaty edukacyjne. Podczas tych spotkań koloniści dowiadywali się w jaki sposób segregując surowce wtórne z odpadów przyczyniają się do ochrony środowiska. Warsztaty prowadzone były w przyjaznej atmosferze i angażowały uczestników do udziału we wspólnej zabawie i konkursach ekologicznych. Dodatkowo młodzi ekolodzy włączali się do zbiórki pustych puszek po napojach. Puszki zbierane były w okolicach ośrodków, w parkach no i oczywiście na nadmorskich plażach. Koloniści zebrali łącznie niemal 45 tysięcy pustych puszek po napojach. Wszyscy uczestnicy mieli szansę zdobyć przygotowane dla nich nagrody (koszulki, puszki-skarbonki, smycze na klucze, magnesy do testowania puszek, kartki pocztowe). Znaczna część uczestników szansę taką wykorzystała wracając do domu z pamiątkami znad morza. Ponadto koloniści, mieszkańcy i turyści zachęcani byli do zbiórki puszek po napojach. Zebrane aluminiowe puszki po napojach trafiły do ponownego przetworzenia i powstaną lub powstały z nich nowe puszki, a każdy kto odniósł do punktu skupu puszki otrzymał za nie pieniądze. Rekordową ilość puszek zebrała półkolonia w Gdyni. Było to 56 kilogramów puszek (czyli około 3,5 tysiąca sztuk).
Efekt tegorocznej edycji Kampanii to 283 warsztaty edukacyjne dla kolonii i obozów letnich. Realizowaliśmy je przede wszystkim na terenie miast i gmin: Gdynia, Jastarnia, Władysławowo, Hel, Krokowa, Ustka, Mrzeżyno, Rewal, Dziwnów, Międzyzdroje, Świnoujście oraz na terenie Słowińskiego Parku Narodowego. Uczestniczyło w nich 14.292 dzieci i młodzieży z całej Polski.
Edukacja osób dorosłych odbywa się poprzez informacje w mediach np. z przebiegu kampanii oraz na temat korzyści płynących z odzysku i recyklingu surowców wtórnych na przykładzie aluminiowych puszek po napojach. Ponadto Fundacja RECAL bierze udział w imprezach masowych realizowanych przez partnerów na terenie Kampanii. Fundacja organizuje stoisko informacyjne pod specjalnych namiotem informacyjnym oraz konkursy recyklingowe z nagrodami. Był to np. XIV Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie, święto ulicy Marynarki Polskiej w Ustce oraz konkursy na plażach np. w Helu, Jastarni i Władysławowie.
Zobacz cały tekst podsumowania
Źródło: ''