Tetra Pak chroni to, co dobre
Chroni także 380 000 zasadzonych przez siebie drzew na terenie Polskich Parków Narodowych w ramach akcji Posadź Drzewo.


Celem akcji Posadź Drzewo jest ochrona środowiska naturalnego oraz aktywizowanie postaw pro-ekologicznych wśród młodych ludzi. Tetra Pak podkreśla konieczność korzystania z surowców pochodzących z odnawialnych źródeł, szczególnie w dobie coraz bardziej ograniczonych zasobów. Z takich źródeł pochodzi celuloza stanowiąca 75% masy opakowania kartonowego Tetra Pak. Pozyskiwana jest z certyfikowanych lasów uprawnych, zarządzanych z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Mądre korzystanie i odtwarzanie zasobów leśnych stanowi o świadomości wyboru odpowiednich partnerów i odpowiedzialności firmy o skandynawskich korzeniach.
Aby podkreślić rolę surowców odnawialnych uruchomiona została akcja „Posadź drzewo dobrym zakupem”. Powstała strona www.posadzdrzewo.pl na której Internauci mogą sadzić swoje wirtualne drzewka. Zapraszając innych użytkowników na dedykowaną swojemu drzewku stronę, sprawiają, że zaczyna ono rosnąć. Za każde wirtualnie zasadzone drzewko Tetra Pak sadzi jedno prawdziwe drzewo na terenie Polskich Parków Narodowych.

Akcja Posadź Drzewo od samego początku jest starannie planowana. Sadzenie drzew w Parkach Narodowych odbywa się zawsze na podstawie działań ochronnych planowanych dla danego parku zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska. Rocznie sadzona jest taka liczba nowych drzew, jaka jest optymalna ze względu na procesy wymiany gatunkowej drzewostanów, odtwarzania pierwotnego wyglądu puszczy czy walki ze skutkami wiatrołomów lub szkodliwej działalności człowieka. Jest to proces wymagający czasu i systematycznych działań.
Sama ochrona to jednak nie wszystko. Zdając sobie z tego sprawę Tetra Pak regularnie dba o kształtowanie postaw proekologicznych wśród młodych ludzi. Tylko ich zaangażowanie może przecież w dłuższej perspektywie poprawić stan środowiska naturalnego. Dlatego każdej edycji akcji Posadź Drzewo towarzyszy konkurs rozwijający kreatywność i inwencję internautów. Tysiące użytkowników tworzyło komiksy i filmy o charakterze ekologicznym, a poziom nadsyłanych prac z każdym rokiem staje się co raz wyższy. Tetra Pak jest także sponsorem Abroretum – Muzeum Żywego Drzewa zlokalizowanego w Ojcowskim Parku Narodowym.
W 2011 roku planowana jest kolejna edycja akcji, w ramach której posadzonych zostanie kolejne 100 000 drzew, a w raz z nią kolejna edycja konkursu. Jeśli będą cieszyły się takim samym zainteresowaniem jak dotychczasowe, posadzenie przez Tetra Pak milionowego drzewa w Polskich Parkach Narodowych wydaje się być kwestią czasu.
Zanim jednak to się stanie, Tetra Pak przygotowała dla internautów jeszcze jedną atrakcję. 10 października 2010 roku – w dniu obchodzonego w Polsce Święta Drzewa na stronie internetowej akcji miała miejsce premiera online teledysku zespołu MANO „Sen o Drzewie” promującego akcję. W ten sposób Tetra Pak pragnie uczcić Święto Drzewa, podziękować internautom za udział w akcji i zaangażowanie oraz... w dalszym ciągu edukować młodych ludzi, sięgając po coraz atrakcyjniejsze sposoby.
Zapraszamy na stronę www.posadzdrzewo.pl. Bądźcie z nami!
[VIDEO:YOUTUBE:g6Eg9AoptSI]
Źródło: ''